Aviseringar
Rensa alla

Coolt jobb: Speltestare i Montreal


Ämnesstartare

Det här låter ju inte helt fel:
"Vi söker folk som kan börja omedelbart och kan förbinda sig att jobba i Montreal i minst 1 år. Visum och flygresa bekostas av oss. Jobbet går ut på att korrekturläsa svensk text i spel (alla konsoler +PC) och producera buggrapporter (på engelska). Det är en fördel om man har vana av att spela spel, men framför allt krävs en hög standard av svenska och engelska"

Mer här:
http://level7.nu/forum/thread.php?id=876441


   
Citera

asdf vad ägigt.


   
SvaraCitera

annons [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

annons

Ja det är ju en jobbannons eller vad man ska säga på det andra forumet, men det är väl okej att tipsa om det?


   
SvaraCitera

krautpop:

Ja det är ju en jobbannons eller vad man ska säga på det andra forumet, men det är väl okej att tipsa om det?

§5. Det är inte tillåtet för vare sig privatpersoner eller företag att annonsera eller göra reklam för vare sig föremål, tjänster eller kontakter på sajten, vare sig i forumet, i bloggen, i chatten eller liknande. Vid sådan förseelse kan Ungdomar.se att yrka på skadestånd.

nej, det får man inte. fast nu trodde jag att du kom från ett företag. efter att ha kollat din sida och sett att du troligen inte gör det så bryr jag mig inte [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

nej, det får man inte. fast nu trodde jag att du kom från ett företag. efter att ha kollat din sida och sett att du troligen inte gör det så bryr jag mig inte

Nja, det är ju inte min sida, jag tyckte bara det var ett coolt jobbtillfälle som inte verkar kräva någon enorm utbildning. Beroende på vad det är för spel man ska testa. Kanske är några skitspel :), men jag fattar det som att det finns en hel del coola spelstudior i Montreal.


   
SvaraCitera

krautpop:

Nja, det är ju inte min sida

jag menade din presentation [zzz]
http://ungdomar.se/user_info.php?user_id=147266


   
SvaraCitera

Visserligen så kan man se det som en annons, men jag själv anser det bara att vara ett tips. Jag ser inte hur någon skulle kunna skadas eller irriteras av att få tips om ett drömjobb.


   
SvaraCitera

Mawns:

Visserligen så kan man se det som en annons, men jag själv anser det bara att vara ett tips. Jag ser inte hur någon skulle kunna skadas eller irriteras av att få tips om ett drömjobb.

Jepp, hade inte en susning. Sitter och filar på CVet och personliga brevet just nu.


   
SvaraCitera

Jag åker om två dar [party]


   
SvaraCitera

Vad är haken?
Hårda krav?, krav på att man jobbat inom spelföretag, studerat lingvistik på högskolenivå?


   
SvaraCitera

The Box:

Vad är haken?
Hårda krav?, krav på att man jobbat inom spelföretag, studerat lingvistik på högskolenivå?

Det finns ingen hake. De vill ha unga människor som gillar att spela spela, samt har mycket goda egenskaper inom svenska och engelska språket.


   
SvaraCitera

"haken" är väl att de flesta översättningsjobb är skitjobb: extremt dåligt betalt, och man har inte tillräckligt med tid för att översätta riktigt så bra som man skulle vilja (därför texten på t.ex. tv ofta är värdelöst översatt).


   
SvaraCitera

bortsett från att du kommer behöva arbeta dygnet runt så


   
SvaraCitera

Korrläsning och buggtestning? I ett helt år, med omedelbar verkan?

Jag kan förstå att det låter lockande för någon som vill ut ur det här landet så fort biljettbokningen tillåter. Men...


   
SvaraCitera