Aviseringar
Rensa alla

COP-15 ; dramat


Ämnesstartare

bourgeoisie:

vågar inte planka och tåg är dyrt ju?

väldigt dumt att planka tåg, de är asgalna på biljetkontroller 😛 däremot kan du säkert planka buss! särskilt om det är någon aktivistbuss som går från sthlm eller så. borde inte vara så svårt :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

väldigt dumt att planka tåg, de är asgalna på biljetkontroller 😛 däremot kan du säkert planka buss! särskilt om det är någon aktivistbuss som går från sthlm eller så. borde inte vara så svårt :O

kan ändock ej lämna umeå den här veckan då jag är hårt bevakad i skolan [sad][sad]


   
SvaraCitera

Var ej nämnvärt seriös i plankningsförslag, barn små. Skulle dock önska ett medkilande, skulle vara förnöjsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstörelse och civil olydnad... Varför är jag inte förvånad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Förstörelse och civil olydnad... Varför är jag inte förvånad...

Inget har forstorts, och den civila olydnad som sker ar inte sarskilt radikal har inne. Alla vet om att ifall nagot daligt gjors sa kommer alla bli utkastade, och det vill ingen ska ske. Det ar inte sa illa. Stamningen ar valdigt bra faktiskt.

Idag är det t.ex de unga och kommande generationernas dag på Bella Center. Alla ungdomsorganisationer, inklusive jag själv, springer omkring i orangefärgade tröjor där det står "How old will you be in 2050?". Effektfullt, och utöver det kommer det bli mycket protester och aktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Inget har forstorts, och den civila olydnad som sker ar inte sarskilt radikal har inne. Alla vet om att ifall nagot daligt gjors sa kommer alla bli utkastade, och det vill ingen ska ske. Det ar inte sa illa. Stamningen ar valdigt bra faktiskt.

Herregud det trodde jag inte på 🙂 Verkar som att vänstermupparna/miljömupparna har verkligen lärt sig något Grattis! [bigcheers]

Anarkandi:

Idag är det t.ex de unga och kommande generationernas dag på Bella Center. Alla ungdomsorganisationer, inklusive jag själv, springer omkring i orangefärgade tröjor där det står "How old will you be in 2050?". Effektfullt, och utöver det kommer det bli mycket protester och aktioner.

Okey. Vad är det ni då vill med eran protest?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok hoppas det går bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tårgas, stålburar. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Herregud det trodde jag inte på 🙂 Verkar som att vänstermupparna/miljömupparna har verkligen lärt sig något Grattis! [bigcheers]

Sen när har vi "miljömuppar" varit kända för skadegörelse? Vänstern syns inte till här faktiskt. [zzz]

Capelon:

Okey. Vad är det ni då vill med eran protest?

Stödja syd och u-ländernas linje i frågan. Protestera mot danska förslaget. Pressa ledarna att ta fram ett hållabart avtal. Visa att vi inte accepterar en temperaturhöjning över 2 grader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Så länge Obama är handlingsförlamad pga senaten är det väl kört eller? [cute]

Nu kör det ihop sig. EU och USA vägrar att ens kommentera något som diskuteras om mer än genom att säga "vi tycker att vi gör ett bra jobb." medans u-länderna gör allt för att peka på att målen är för radikala och att vi måste fortsätta med kyotoavtalet. EU och USA vill skrota kyoto och istället övergå till den s.k danska texten. Det innebär att det i praktiken är två parallela förhandlingar som pågår, två olika förslag, och att båda är helt ointresserade av varandras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nu kör det ihop sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera