Aviseringar
Rensa alla

Copycat till kompis


Ämnesstartare

för ca ett halvår sen så började jag umgås med en tjej och vi blev snabbt väldigt tajta och hade jävligt roligt ihop, och vi har hängt ihop sedan dess.
Jag tycker om henne jättemycket och hon är en underbar tjej och allt men det senaste har jag märkt er och mer hur hon börjar bli som mig, eller härma mig. t e x med musik, kläder, åsikter. värderingar osv. eller inte härma kanske, vet inte hur jag ska förklara, men som om hon försöker vara som mig en att folk ska tro att det är jag som vill vara som henne ungefär.

Ett exempel, jag hade länge sagt att jag ville färga mitt hår rött, gjorde det men det bet inte så mycket så skulle färga igen efter några dagar. Under tiden, vem springer och färgar håret knallrött om inte hon?

Och såna saker, låter väldigt töntigt men är samtidigt väldigt jobbigt då jag gärna är en egen individ, vill jag umgås med mig själv kan jag la sitta framför en spegel å glo. nä, men hur kan man på ett snällt sätt säga till den här personen utan att såra henne? vill inte att vår vänskap ska förstöras pga detta.. blir bara mer och mer frustrerad över det [mad][mad][mad][mad][mad] hejdå


   
Citera

bli lite mindre unik


   
SvaraCitera

bli lite mer vanlig


   
SvaraCitera

jag vet ett tjejgäng där alla färgade håret rött är du dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag vet ett tjejgäng där alla färgade håret rött är du dom

är du dom, HAHA nej förmodligen inte då jag sket i allting, palla se ut som tillingar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet hur det känns, tkr det är f1 jobbigt
har en kompis som liknar din, tkr samma som jag,
pratar likadant som jag osv[mad]
hejdå


   
SvaraCitera

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oharielle:

vet hur det känns, tkr det är f1 jobbigt
har en kompis som liknar din, tkr samma som jag,
pratar likadant som jag osv
hejdå

Ja vafan ska man göra liksom, kan ju inte med att säga bara, GE FAN I ATT HÄRMA MIG DITT "Y¤/¤(¤#?=)%)?I#?%)=!!!¤¤%%&&%.
Vågar ju typ inte yttra mig längre om nånting utan att hon ska tycka likadant :S


   
SvaraCitera

Det är lite intressant att vi vill vara individer, jag menar, av alla människor som någonsin funnits, hur troligt är det att vi gör någonting som helst som är originellt?

Men förstår känslan.
Min två kompisar var typ mina dörrmattor förr, försökte att få dom att sluta följa efter mig och sluta vara som mina slavar, dom vägrade ett JÄVLA BRA TAG.
Sen när dom väl slutade och inte ville att man skulle bestämma över dom så märkte jag vilket kontrolfreak jag hade blivit, dom gjorde nästan alltid som jag ville innan, och helt plötsligt blev dom individer..

JAG VISSTE INTE VEM JAG VAR LÄNGRE :O
Where are my bitches?
Var försiktig med önskningar. xD


   
SvaraCitera

hejsajag:

hur kan man på ett snällt sätt säga till den här personen utan att såra henne?

Antingen är du ärlig och säger att du tycker att det är awkward att hon kopierar dig, samtidigt som du gör det tydligt att du inte vill att det ska påverka er vänskap. Tror att du förmodligen har bättre uppfattning än någon annan här om hur hon skulle reagera på det.
Eller så slutar du bry dig och låter henne hållas. Du kommer ju inte att vara mindre du för att någon annan kopierar dig. Troligtvis gör hon ju såhär för att hon ser upp till dig och respekterar dig hemskt mycket och önskar att hon vore mer som du. Låter som att hon har ganska dåligt självförtroende osv. Och om det är så, så är nog inte kopieringen det största problemet i er relation.

Har varit i en liknande situation. Var till en början smickrad, störde mig sedan något ofantligt, men slutade så småning om att bry mig. Ignorerade hennes fjantiga/osäkra kopieringsbeteende (kommenterade inte, låtsades inte om öht, bekräftade inte hennes yttranden när hon sa något som jag själv sagt eller tyckt) och uppmuntrade hennes egna påhitt. Det är ju ganska socialt energikrävande att hålla på sådär och relationen blir ojämn eftersom man måste "ta hand om/behandla" den andra på ett eller annat sätt. Sådant är ju folk olika bekväma med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

JAG VISSTE INTE VEM JAG VAR LÄNGRE :O
Where are my bitches?
Var försiktig med önskningar. xD

men asså hon slavar inte för mig eller så men hon håller på att förvandlas till mig.
pratar likadant, klär sig likadant, tycker samma, osv osv. det klarar jag mig bättre utan, då kan jag lika gärna umgås med mig själv


   
SvaraCitera

man blir som man umgås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejsajag:

Ja vafan ska man göra liksom

säg det
tkr det går åt 7kt mkt energi
umgås med andra ist, annars kmr hela ditt liv
handla om henne osv, blir jobbigt[no-no]


   
SvaraCitera

ja alltså... jag hade tagit liite avstånd.

men jag skulle ändå tycka det va sjukt kul! ha en kompis som tycker så lika (fast hon verkar ju bara vilja va som dig, men same shit) och att dela samma stil osv med. men det går ju till en viss gräns, det är klart.
en av mina närmaste kompisar härmar också mig med ungefär allting. t.ex. hur jag pratar, stör mig också men vad ska man säga liksom?! "sluta härma "mina" ord"? ae jag vet inte..

vi får väll helt enkelt vara lite stolta över att vi har någon som ser upp till oss, att någon vill va exakt som oss! då måste man ju va rätt grym ..typ [badgrin]


   
SvaraCitera

Åh, jag minns när jag också var femton och det var jättehemskt om någon härmades.

Menja, hon är väl osäker och ser upp till dig.
Berätta att det stör dig, men lägg fram det schysst.


   
SvaraCitera