Aviseringar
Rensa alla

Côte de Nuits - en orgie i vin


Ämnesstartare

Med ett snett leende frågade jag den äldre damen vad det egentligen är som är så egendomligt med det Bourgognehärrörande Domaine Drouhin-Laroze (Côte de Nuits)-vinet. Hon responderade, kvickt, med ett besynnerligt leende, knappt rörandes sina tomatröda läppar, på sådant här vis (det lät som nordguyonnedialekt): "Det är vår - vi står på randen till Domaines blommande flora, ett enastående parant fenomen. Riboné, Legmand ... de kan intyga, de var här, de smakade ... de var här åtskilliga dagar, närmast euforiska över vad som erbjöds i vacantsalen. Jag säger dig, Leman, att du, du har kommit helt rätt." Hon gav mig ännu ett leende, av dylik karaktär, fast den här gången darrade åtminstone överläppen till en aning, som om hon de facto var engagerad inför den svenske främlingen - ätten Bennerkraupt var föga känd i trakterna, konstigt nog. Jag kan inte svara på varför.

Nu bär det av till Berns för en event. Meningen med tråden är, om någon dumdristig filur inte har hjärnan påslagen och inte har uppfattat tråden, att vi ska diskutera olika sorters vin.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

lol

Vad menar Du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leman Bennerkraupt:

Vad menar Du?

A) Du är ett troll
B) Du försöker diskutera vin på ungdomar.se
C) Du gör reklam?


   
SvaraCitera

lagom trovärdigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

A) Du är ett troll

Ovidkommande trams om sagofigurer o. dyl. undanbedes.

Viljans Triumf:

B) Du försöker diskutera vin på ungdomar.se

Det var en chansning.

Viljans Triumf:

C) Du gör reklam?

Pass.

mICHE:

lagom trovärdigt

Vem är Du?


   
SvaraCitera

Leman Bennerkraupt:

Vem är Du?

Vem Jag är? Vad vill du att jag ska svara här? Namn? Biografi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oh, är det dagens roliga troll som anlänt? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
Image

   
SvaraCitera

Budolicious:

Oh, är det dagens roliga troll som anlänt? [blush]

fredagsnöje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mICHE:

Vem Jag är? Vad vill du att jag ska svara här? Namn? Biografi?

Det känns onödigt att ödsla tid på någon man inte vet vem det är. Allt jag behöver veta är Ditt namn, var Du bor och hur mycket Du tjänar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mICHE:

fredagsnöje

Mjo, jag skulle så gärna vilja veta vem det är som har orken att göra en sådan sak ändå. Det borde uppmuntras mera!


   
SvaraCitera

Budolicious:

Mjo, jag skulle så gärna vilja veta vem det är som har orken att göra en sådan sak ändå. Det borde uppmuntras mera!

:>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mICHE:

fredagsnöje

Ja, vissa har ju en fullspäckad partajkväll på Berns att se fram emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte vin är gott


   
SvaraCitera