Aviseringar
Rensa alla

Counter Strike. Hjälp med ping!


Ämnesstartare

Tjo.
Nån som kanske vet varför min ping är så hög när jag ska in på någon server. min fps är normal men pingen går upp till 500 O.o. Jag laddar inte ner nånting och jag är inte inne på nåt annat program än steam.
Nån som har någon fundering om vad de kan vara. igår under dagen var den helt normal å låg på 20-30 och sen på kvällen och idag är den uppe i 200-500..
Hjälp tack 🙂


   
Citera

antivirusprogram?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon annan kanske belastar nätverket. Angelize har samma problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

antivirusprogram?

Ja de har jag. har alltid haft.. men de kan juh inte vara den som stör? O.o pingen har vart normal sen flera veckor tillbaka sen igår då..:S


   
SvaraCitera

Först tänkte jag att det kanske var dåligt internet men om det var bra under dagen så kanske det va annat. Om ni har flera datorer i hemmet kanske någon annan laddade ner när du spelade, på en annan dator. Det brukar dra upp pingen en hel del, har själv problem med det eftersom min brorsa lirar WoW konstant och jag vill kolla på film (alltså ladda ner film) konstant >_>.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjao:

Om ni har flera datorer i hemmet kanske någon annan laddade ner när du spelade, på en annan dator.

De hände när jag bodde i villa med min bror som gör exakt samma som din >.< men han har flyttat så bor ensam med päronen och det är bara jag som har dator i lägenheten..:S

XTYLE:

Någon annan kanske belastar nätverket.

jag vet inte riktigt om vi delar nätverk med dom som bor ovanför oss med tanke på att vi bor i lägenhet så kanske.. lr? [tard]


   
SvaraCitera
Tyrael

PrickiigStrumpa:

idag är den uppe i 200-500..

- Laddar Steam ner någonting?
- Det finns program som du kan kolla med hur mycket datorn laddar upp och ner i kilobit, om din dator laddar upp mycket så får du hög latency.
- Vissa servrar kommer du också få högre latency på då det tar längre tid för servern att svara (den är oftast längre ifrån) försök hitta en svensk server, om du inte redan är på en.


   
SvaraCitera

Har ni trådlös router och utan PW så kan någon annan använda det.


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

Nån som kanske vet varför min ping är så hög när jag ska in på någon server.

För att du har en kass data ?


   
SvaraCitera

Nån annan är på erat nätverk - Eran lina suger - Servern är dåligt vald


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

- Laddar Steam ner någonting?
- Det finns program som du kan kolla med hur mycket datorn laddar upp och ner i kilobit, om din dator laddar upp mycket så får du hög latency.

nej de gör den inte ..:S
Är de program man måste ladda ner för att se?

Tyrael:

- Vissa servrar kommer du också få högre latency på då det tar längre tid för servern att svara (den är oftast längre ifrån) försök hitta en svensk server, om du inte redan är på en.

Aa de vet jag om. men jag kör oftast på svenska servrar. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Har ni trådlös router och utan PW så kan någon annan använda det

jag kör via telenätet 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

För att du har en kass data ?

kan vara. men den är ganska bra de är juh en game dator.. den funkar hur bra som helst .:P den är bara 1år gammal 🙂


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

hoff vad tråkig du är O.o

Javet. men så sa folk på tiden jag spelade cs. Antar att det var samma nu 🙁


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

Yeah riiiiiight..[wink]

haha, nu måste vi fan lira här snart bara för det


   
SvaraCitera