Aviseringar
Rensa alla

CP lärare gav oss fucked up upg i so.. snälla hjälp!


Ämnesstartare

Jag är 15 år, går i åttan. Just nu snackar vi om jordbruk och skogsbruk på so;n. Och vi har fått en upg, som kommer komma på provet på fredag. d är ja nästan säker på..
den lyder: "hur tkr du morgondagens jord- och skogsbruk borde se ut? skriv båda för och nackdelar."
Är det någon smart människa där ute som kan hjälpa mig för jag fattar över huvetaget inte va ja ska göra!?[cry]


   
Citera

[tard]

keff fråga, men antar att du får utgå ifrån det ni snackat om är positivt och negativt med detta idag och hitta på en eller två förbättringar eller nåt [tard]


   
SvaraCitera

Det där var ju inte alls någon "fucked up" uppgift :s

Du ska ju bara skriva hur du anser att jord- och skogsbruket ska se ut i framtiden och vad som är positivt och negativt med det? [tard]

Och vi kan inte hjälpa dig med vad du tycker, ha lite egna åsikter [no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera

Åh, tänkauppgifter.
Ogillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jooooooooo. för enligt honom kan man inte bara skriva. "Vi borde satsa på mer varierat jordbruk eftersom växterna utrotas och inte använda konstgödsel eftersom det försurar vår natur. vi borde istället använda naturligt gödsel. Men det skulle betyda att vi skulle behöva transportera gödslet. vilket leder till miljöförstöring." och man måste göra den almoste perfa för att få g. och jag fattar inte vad han menar. I'm getting panik


   
SvaraCitera

börja med att ta reda på hur det fungerar nu och skriv det du tycker bör ändras

enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ja har ingen som helst åsikt om jordbruk och skogsbruk. och fattar inte vad jag läser och vad som påverkas. antingen är jag sjukt fucking dum i huvudet eller så.. ergkljerfwskeöcafeglerhg.döfskfjwepsok. jag kommer såååååååå klart förlora mitt mvg i geografi pågrund av detta provet.


   
SvaraCitera

Gör en liten bok där du målar nutidens jordbruk och sedan hur det förändras för varje blad. Och så ska man kunna dra ut en ruta från varje sida där det står dina tankar.


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

Gör en mindmap.


   
SvaraCitera

LittleL:

Men ja har ingen som helst åsikt om jordbruk och skogsbruk.

Du får väl låtsas.


   
SvaraCitera

LittleL:

Men ja har ingen som helst åsikt om jordbruk och skogsbruk.

då föreslår jag att du läser den ​här så har du iaf en uppfattning om skogsbruk efteråt


   
SvaraCitera

Ja tycke jordbrukét komme bli mycke gött i de kömmande årén som ska komme efter vintrarna som komme innan sömmarn. De kömmer bli möcken glao koe påe grona haugar.

Skogbrouket kömmer bli jöbbit, föer träden kömmer fåe liv öch börje eta oss.

Dear haer due mine åusikter, höppas de hjelper! [wink]


   
SvaraCitera

Rejmond D Röjter:

due

due ftw[cool][cute]


   
SvaraCitera

LittleL:

Men ja har ingen som helst åsikt om jordbruk och skogsbruk.

Sluta bete dig som en blåst fjortisbrud och lär dig något istället.

LittleL:

jag kommer såååååååå klart förlora mitt mvg i geografi pågrund av detta provet.

Klarar du inte en uppgift som denna förtjänar du inget mvg på långa vägar, och med din attityd är jag förvånad att du lyckats få ett mvg alls.

Tips: Hållbart jordbruk, närproducerat, jorbruk på hustak i stan etc. Hur skall man undvika onödiga transporter och bekämpningsmedel?


   
SvaraCitera