Aviseringar
Rensa alla

Crap!


Ämnesstartare

[sad]

Sålt en mobil på tradera, och skrev i annonsen att denna skulle få med ett minneskort på 1 gb. Jag hade för mig att detta minneskort gick in i mobiltelefonen. Nu visar det sig att det inte går in utan minneskortet som hör till mobilen ligger på 512 mb. Vad ska jag göra? Skicka mobilen och maila om hur mycket den vill ha tillbaka?


   
Citera
Ämnesetiketter

Maila och fråga innan, så kan du ju skicka det med mobilen i så fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Vad ska jag göra?

maila först[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Maila och fråga innan, så kan du ju skicka det med mobilen i så fall?

enhimmelskdrog:

maila först[smile]

Mmm, skulle själv tycka det var drygt att jag dröjer med skickningen men får väll göra det då, den kanske vill ha alla pengar tillbaka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag lägga ett återbetalningsförslag eller ska jag låta den själv bestämma?


   
SvaraCitera

Maila och säg som det är.

Lounge fact:

Ska jag lägga ett återbetalningsförslag eller ska jag låta den själv bestämma?

Nja, låt dem bestämma eller det beror på hur beroende du är av pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft såna jag köpt av som märkt av att ett klädesplagg har ett hål de inte sett osv. Blir inte arg om de mailar och eventuellt erbjuder sig att dra ned priset eller skicka gratis, i ditt fall är det ju inte lika nödvändigt, men om jag fick den skickad till mig och någonting var fel som inte säljaren sagt skulle jag bli vrång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ska jag lägga ett återbetalningsförslag eller ska jag låta den själv bestämma?

Ja, det ska du göra. Säg att köpet kan gå tillbaka och personen får tillbaka pengarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mailar nu, ska jag erbjuda typ 20 % återbetalning på varan+frakten? Eller så kan hon såklart säga att hon inte vill ha mobilen alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Mailar nu, ska jag erbjuda typ 20 % återbetalning på varan+frakten? Eller så kan hon såklart säga att hon inte vill ha mobilen alls.

det låter mycket för ett minneskort som inte är så stort som det är sagt, erbjud bara köpet tillbaka istället.


   
SvaraCitera

ett minneskort på 1gb kostar väl inte ett skit ändå, onödigt att du drar ner priset med mycket bara för du gjort fel... kolla vad ett kort kostar och påpeka detta och säg att du gärna drar av priset så mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Mailar nu, ska jag erbjuda typ 20 % återbetalning på varan+frakten? Eller så kan hon såklart säga att hon inte vill ha mobilen alls.

Minneskort är billiga och 0,5GB eller 1GB är i stort sett strunt samma. Fråga hur personen vill göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär ju kunna få ett för en hundring. Om man ens kan få tag på så små nu för tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

det låter mycket för ett minneskort som inte är så stort som det är sagt, erbjud bara köpet tillbaka istället.

Blir bara 105 kr, kan stå ut med det... känns rätt grymt att ha påkostat hennes tid och att hon har fört över pengar. Jag vet inte D: kanske överdriver

hönzgoggel:

ett minneskort på 1gb kostar väl inte ett skit ändå, onödigt att du drar ner priset med mycket bara för du gjort fel... kolla vad ett kort kostar och påpeka detta och säg att du gärna drar av priset så mycket?

Hittar inte priser då märket är sony ericssons egna som nog inte säljs externt med 20 % på frakten och varan blir 105 kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok snålar ner det lite, frågar om hon vill ha pengarna tillbaka eller så bjuder jag på frakten (45 kr).


   
SvaraCitera