Aviseringar
Rensa alla

Creatin!


Ämnesstartare

Är creatin bra/dåligt?
När ska man använda det? Före eller efter träning?
Stämmer det att man ska typ det 3 ggr om dagen i 7 dagar för att vänja kroppen osv?


   
Citera
Ämnesstartare

Volume:

Stämmer det att man ska typ det 3 ggr om dagen i 7 dagar för att vänja kroppen osv?

Ja och då skall du ta det tillsammans med alkohol för bästa effekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Ja och då skall du ta det tillsammans med alkohol för bästa effekt.

Men snälla.


   
SvaraCitera

Effekten sitter i i ~1 min, så ta den en kortkort stund innan du maxxar om det ska ta. Annars är proteinpulver gg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.webforum.nu/showthread.php?t=145289

där är en bra tråd.

jag får ska hämta mitt kreatin imorgon, beställde ett halvt kilofrån gymgrossisten, 250:- 🙂


   
SvaraCitera

Volume:

Är creatin bra/dåligt?

Är olika från person till person. Enda sättet att få reda på det är att testa. Men för de flesta funkar det, ja.

Volume:

När ska man använda det? Före eller efter träning?

Vanligtvis ska man ta en dos före och en dos efter. Glöm inte att fortfarande käka kreatin på vilodagarna [wink]

Volume:

Stämmer det att man ska typ det 3 ggr om dagen i 7 dagar för att vänja kroppen osv?

Ja, det kallas för uppladdningsvecka. Hur mycket man ska ta varierar.

jojOzZz:

Effekten sitter i i ~1 min, så ta den en kortkort stund innan du maxxar om det ska ta

Beror helt på vilken sorts kreatin man tar. Vanligtvis ska man ta kreatinet 15-30 minuter innan träning för att det ska hinna ut i kroppen.

jojOzZz:

Annars är proteinpulver gg.

[confused]Proteinpulver är en helt annan sak än kreatin så jag förstår inte riktigt varför du nämner det.


   
SvaraCitera

XDIGGX:

Beror helt på vilken sorts kreatin man tar. Vanligtvis ska man ta kreatinet 15-30 minuter innan träning för att det ska hinna ut i kroppen.

jo, men nu frågade han kreatin, och då trodde jag han menade rent.

XDIGGX:

Proteinpulver är en helt annan sak än kreatin så jag förstår inte riktigt varför du nämner det.

nehep, fundera på dret ett tag, själv har jag ingen aning [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera