Aviseringar
Rensa alla

creatine!


Ämnesstartare

jag har hört att de här creatinet bildar vatten i musklerna, någon som vet något om de? http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/prestationshojare/creatine-monohydrate​-500-g


   
Citera
Ämnesetiketter

Bildar gör det inte men kreatin i allmänhet binder vatten ;0


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Bildar gör det inte men kreatin i allmänhet binder vatten ;0

ojj menade binder xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad innebär det att de binder vatten??


   
SvaraCitera

roboke12:

vad innebär det att de binder vatten??

Att vattnet stannar kvar


   
SvaraCitera

Kreatin binder vatten i muskler och ger dem en energireserv, typ. Har också funderat på att testa det.

Kreatin, ett av få tillskott som ger något!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Kreatin binder vatten i muskler och ger dem en energireserv, typ. Har också funderat på att testa det

e det något dåligt med att det binder vatten?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Är du under 18 år så bör du inte använda kreatin då det liknar anabola steroider [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Är du under 18 år så bör du inte använda kreatin då det liknar anabola steroider

nej de vet ja att de inte gör läste nyss på en seriös sida o de liknar inte anabola steroider, tror du då att dom skulle sälja de på t.ex gymgrossisten -.-


   
SvaraCitera

roboke12:

e det något dåligt med att det binder vatten?

Näe, som jag förstått det är det snarare positivt för då kan musklerna snabbare få vätska. Plus att de blir ju större av det. Men vill du veta säkert bör du nog inte fråga på Ungdomar.se utan på något kost- eller styrketräningsforum. [smile]


   
SvaraCitera

roboke12:

nej de vet ja att de inte gör läste nyss på en seriös sida o de liknar inte anabola steroider, tror du då att dom skulle sälja de på t.ex gymgrossisten -.-

Ok
Vad jag har hört så kan man bli steril av det och tar man för mycket och är under 18 år när man fortfarande växer är det nog inte så bra om man inte vill se ut som en fyrkant [confused]
Tror nog det bästa är att äta kött som innehåller sånt naturligt och träna själv utan att använda några konstgjorda tillskott. Då blir kroppen snyggast och mår bäst!


   
SvaraCitera

min broder använder sig utav detta. Han bajsar ut det mesta av sin kroppsvikt.


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

min broder använder sig utav detta. Han bajsar ut det mesta av sin kroppsvikt.

[tard]? Kan inte vara hälsosamt. Säg åt honom att uppsöka en läkare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

roboke12:

tror du då att dom skulle sälja de på t.ex gymgrossisten -.-

Så är det absolut! Du har rätt. Det finns inget lagligt kosttillskott som hjälper dig att bygga muskler eller vara pigg och orka lika mycket som aas. De flesta kosttillskott hjälper inte alls, med kreatin är det så att det hjälper ca 80% av jordens befolkning marginellt så som det skall göra och 20% känner ingen effekt alls.


   
SvaraCitera