Aviseringar
Rensa alla

Crossfit


Ämnesstartare

Någon mer som föll som en kägla (pladask) för den här typen av träning? Föll dock inte lika hårt för priset. Ett helårskort kostar 12 000 kronor.

Jag känner bara till 1 gym där man kan träna här i Stockholm. Det är ett väldigt bra ställe, med otroligt bra tränare. Men priset är inte snällt. Eller, vad tycker ni andra som tränar detta?


   
Citera

Man kan träna gratis [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Man kan träna gratis

Inte med personlig (galet het) tränare och bra redskap, så att säga. [rolleyes]


   
SvaraCitera

12 lax... Vilket skämt. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

12 lax... Vilket skämt. [confused]

Det handlar om fantasisummor. Helt utflippat.

Kommer få träna näck - några träningskläder kommer jag inte ha råd med.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Kommer få träna näck - några träningskläder kommer jag inte ha råd med.

[bigsmile] Då kanske du får rabatt också...


   
SvaraCitera

Renesmee:

Inte med personlig (galet het) tränare och bra redskap, så att säga.

Det är inte redskapen som ger dig en bra träning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det är inte redskapen som ger dig en bra träning.

Där försökte du verka smart va? Självklart förstår jag det. Men det bidrar till att kunna träning bra. Tro det eller ej - men så är det i alla fall för mig.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Där försökte du verka smart va? Självklart förstår jag det. Men det bidrar till att kunna

Nä, tänkte logiskt.

Men att betala så mycket är onödigt.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Där försökte du verka smart va? Självklart förstår jag det. Men det bidrar till att kunna träning bra. Tro det eller ej - men så är det i alla fall för mig.

Kollade upp vad crossfit var och det är ju inget speciellt? Vad fan är det som gör att det kan kosta 12 000 om året? [shake] Eller är det bara så att folk med pengar helt enkelt köper det ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Eller är det bara så att folk med pengar helt enkelt köper det ändå?

Jag har ingen aning, egentligen. Men det är ett väldigt fräsch gym. Och så är det inte jätte många som får plats på träningarna - så man får mycket fokus från tränaren.

Har inte varit på så många träningar än. Men jag är mäkta imponerad, och jo - visst är det något speciellt. Jag är helt förälskad, förutom i priset.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Men jag är mäkta imponerad, och jo - visst är det något speciellt.

Förstår inte vad som är det? Det verkar vara helt vanliga övningar som man kan göra i ett vanligt gym, dock i högt tempo, fokus på att träna intensivt och med en gruppinstruktör på något vis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Förstår inte vad som är det? Det verkar vara helt vanliga övningar som man kan göra i ett vanligt gym, dock i högt tempo, fokus på att träna intensivt och med en gruppinstruktör på något vis?

Jo.

Är inte så förtjust i vanliga "friskis och svettis" gym - och det är sådana här saker jag behöver träna. Tycker det är schyst att alla är där för samma typ av träning också. Man blir peppad av att se alla hänga, lyfta och stånka.


   
SvaraCitera

Cross Fit? Mer utrustnings-krävande än konventionell viktträning.
Verkar i mina ögon lite rörigt och komplext, väldigt många övningar och rörelser i olika grenar (styrka, core, uthållighet osv).

Konventionell viktträning/kroppsövningar + valfri/valfria uthållighetsaktiviteter är enklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

12k? Är du dum på riktigt eller.


   
SvaraCitera