Aviseringar
Rensa alla

crush på min lärare, åldersskillnad 10 år


Det kommer aldrig att funka,
hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äre Historia A du läser?


   
SvaraCitera

babybox:

ah, de e ju smart... typ dra slutsatser å så?

Ja, och sånt. Räck upp handen ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emulbitt:

Det kommer aldrig att funka,
hur gammal är du?

ja e 17... han e typ... 28! de e inte JÄTTEstor skillnad....

Postorderhoran:

alltså, är detta din historielärare eller varför i allsindar ligger tråden här?

hehe, japp, visste inte vilken kategori ja skulle lägga frågan i. så de blev den! 🙂

JacobK:

Äre Historia A du läser?

yes... tips??

spaceFlea:

Ja, och sånt. Räck upp handen ofta.

jamen de gör ja... ja frågar mkt, saker som ja undrar. på så sätt verkar ja väldigt ambitiös (+ att ja lär mig[bigsmile]).. stannar ofta efter skolan för o ligga före i hans ämnen osv..


   
SvaraCitera

tror inte han vet att du finns även fast han undervisar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babybox:

venne, olika på olika skolor tror ja.. inte olagligt, men rejält tabulagt!

Ni får inte ha sex, så ett förhållande mellan är är rätt dömt. Läraren skulle bli avskedad. Antagligen är han inte intresserad. Sorry, men det finns bara ett råd att ge dig och det är att ge upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babybox:

yes... tips??

Äsch! Jag fick ju bara mvg+ på alla uppgifter/prov vi gjorde! Min lärare frågade mig på lektionerna om ingen räckte upp handen 😉

Vad håller ni på med nu?


   
SvaraCitera

för första gången i mitt liv finns det faktiskt en snygg lärare på min skola = hysteriskt.


   
SvaraCitera

babybox:

tkr ja själv iaf

[party]

babybox:

- hur imponerar man på sin lärare? bra saker att kunna (förutom grundgrejorna)

babybox:

tänkte inte direkt satsa på att score:a me honom!.. men jag vill ändå impa!!

Du har ju svaret själv:

babybox:

jamen de gör ja... ja frågar mkt, saker som ja undrar. på så sätt verkar ja väldigt ambitiös (+ att ja lär mig[bigsmile]).. stannar ofta efter skolan för o ligga före i hans ämnen osv..

+ var allmänt trevlig.


   
SvaraCitera

babybox:

hehe, japp, visste inte vilken kategori ja skulle lägga frågan i. så de blev den! 🙂

nästa gång: kolla i denna tråden för att ta reda på var din tråd ska ligga.

Kärleksrelaterat i denna forumdel tex [cute]


   
SvaraCitera

babybox:

nu behöver ja hjälp me hur ja ska göra:

Bra att du fått inspiration! Se till att plugga, läs bra litteratur i ämnena så kommer du att kunna imponera. Kanske inte på några månader, men säkert lagom till nästa årskurs!

Viktigast först är att få i gång ett engagemang för själva ämnet och inte för läraren. Den matematiska människan kanske kan vara något, lite lång men lättläst.

Något särskilt område inom historia som du är intresserad av? Alla har något, ämnet historia behandlar ju trots allting emellan, tja de första skriftkulturerna fram till nutid. Alla sorters ämnen kan i sin tur räknas in: ekonomisk historia, kulturhistoria, idéhistoria, militärhistoria, religionshistoria, socialhistoria, vetenskapshistoria, kvinnohistoria, lokalhistoria, släktforskning osv! Någonting som någonsin hänt måste du ju tycka är intressant! Börja där, fråga om litteraturtips om du undrar.


   
SvaraCitera

emanuel e typ 10 år äldre än mig, tror ja


   
SvaraCitera

Ser två rimliga utgångar. Ett han visar på ett värdigt och professionellt sätt att det inte kommer komma på fråga. Två han gör narr av dig. I båda fall kommer du att ha lagt ned alldeles för mycket tid på meningslösa känslor.


   
SvaraCitera

babybox:

ja e 17... han e typ... 28! de e inte JÄTTEstor skillnad....

Kanske ålderskillnaden hade funkat,
men det är lärare elev relationen jag tänker på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JacobK:

Vad håller ni på med nu?

amerikanska revolutionen... och snart ska vi börja me franska revolutionen... NÅGRA TIPS PÅ LITE BALL, OCH INTE TOKGRUNDLIG FAKTA? [smile]


   
SvaraCitera