Aviseringar
Rensa alla

[cry]


Ämnesstartare

Äter medicin som har biverkningarna: Trötthet, huvudvärk, nervositet, sömnighet.
Ökad aptit, sömnlöshet.
Allvarliga allergiska reaktioner, yrsel, oregelbunden hjärtverksamhet, illamående, muntorrhet, inflammation i magslemhinnan, onormal leverfunktion, hudutslag, håravfall.

Misstänker att det är detta som gör att jag somnar vid 21 eller är jättegnällig och otrevlig till jag får sova och sen sover jag inte hela natten utan vaknar flera gånger. Är trött hela tiden (mår dessutom illa och får yrsel ganska ofta, buhuhuh). Känner mig just nu som en zombie och huvudet är helt luddigt. Vill sova, men får inte, för då kommer jag att vakna jättetidigt igen. Känner lite för att börja gråta, så trött är jag [blush]

VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT MOTVERKA DETTA?
Måste ta medicinen, annars kan jag ej leva ett normalt liv och gå utanför dörren [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

vad är det för något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

vad är det för något?

Loratadin [blush]

Förstår inte varför jag är så känslig mot allergimediciner [sad] Fick atarax mot oro/svårt att somna förr, många sa att det inte fungerar alls - jag däckade som en klubbad säl av två tabletter, typ.


   
SvaraCitera

Det är BIVERKNINGAR och du får leva med dom tills dom slutar,om sisådär 1-2 månader. Kan ta längre tid. Livet är hårt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant medicin som kan både kan ge sömnlöshet och sömnighet som bieffekt.

Du kan ju alltid kontakta din läkare om saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Förstår inte varför jag är så känslig mot allergimediciner [sad] Fick atarax mot oro/svårt att somna förr, många sa att det inte fungerar alls - jag däckade som en klubbad säl av två tabletter, typ.

är ju helt olika verkande ämnen.. men atarax är vanligt att man blir skittrött av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

är ju helt olika verkande ämnen.. men atarax är vanligt att man blir skittrött av

Ah, vet, men bägge gör ju saker med histaminer, det är ju ändå 1 gemensam nämnare!! [sad] Tänkte att de kanske var lite relevans mellan dem pga av det [blush] Det kanske det inte är [blush]

Jonnybravo91:

Intressant medicin som kan både kan ge sömnlöshet och sömnighet som bieffekt.

Mm, tycker också det.

Jonnybravo91:

Du kan ju alltid kontakta din läkare om saken.

Mm, ska dit på måndag. Meeen, finns ju inga andra bra alternativ osv. Måste ha tabletter, för det fungerar inte med bara nässpray/ögondroppar. Är verkligen JÄTTEALLERGISK, så allergisk att det inte går att mäta för att det stiger över mätskalan (som går till 100, man ska ha 0,35). Ville mest gnälla och vara emo och så [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ville mest gnälla och vara emo och så [blush]

Finns säkert medicin som kan motverka biverkningarna. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Finns säkert medicin som kan motverka biverkningarna.

Som har värre biverkningar [mad] Ska förska ta medicinen kvällstid, det borde underlätta lite [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ah, vet, men bägge gör ju saker med histaminer, det är ju ändå 1 gemensam nämnare!! [sad] Tänkte att de kanske var lite relevans mellan dem pga av det [blush] Det kanske det inte är [blush]

jo så kan det mycket väl vara!

men som någon skrev så kommer biverkningarna snart gå över om du tar de på regelbunden basis


   
SvaraCitera

åt medusin som gav viktförändringar, illamående samt depression. slutade dock mkt snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar att jag blir som gugge när jag är trött och missbrukar [blush]....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Som har värre biverkningar [mad] Ska förska ta medicinen kvällstid, det borde underlätta lite [blush]

Kanske coolare dock!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men som någon skrev så kommer biverkningarna snart gå över om du tar de på regelbunden basis

Mm, hoppas på det. Måste nog prata med läkaren ändå, jag blev inte alls så här trött och seg förra gången jag fick medicinen [sad]

Blivande_japan:

åt medusin som gav viktförändringar, illamående samt depression. slutade dock mkt snabbt

Hatar biverkningar :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Mm, hoppas på det. Måste nog prata med läkaren ändå, jag blev inte alls så här trött och seg förra gången jag fick medicinen [sad]

hoppas d löser sig


   
SvaraCitera