Aviseringar
Rensa alla

[cry]


Ämnesstartare

STOR FUCKING LARV 3 CM FRÅN MIN HAND

Undrade just varför det var ett stort hål i min blommas blad. Så serjag i min värmeljuspåse som jag förvarat på köksbordet, en stor fet illgrön larv. Uäk.

Kan inte med att kasta ut den då den lär dö av frosten inatt. Vill inte gärna låta den härja runt bland mina växter heller. ska jag kanske låta den bo ihop med det redan ätna blombladet och lite vatten i en gammmal ren creme fraicheburk och se vad larveen kommer utvecklas till?

Tror inte den vill bo med värmeljus egentligen.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

men släng ut den D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men släng ut den D:

den kommr ju dö då. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe ägd [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

den kommr ju dö då.

men det är en äcklig larv [sad] men vet vad du menar. hatar getingar och vill alltid att de ska dö när de surrar runt mig på sommaren, sedan råkade en geting flyga ner i en kopp med honung och fastnade.. först garvade jag och sedan fick jag känslor för getingen [cry] försökte rädda den med att hälla vatten på den så att den inte skulle vara helt ihopklippad så den kunde gå ordentligt och kunna flyga men it was too late [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

getingar

Lounge fact:

honung

Den dog lycklig i alla fall. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu blir larven aggresiv när jag försöker flytta den från värmeljuset till bladet den just ätit sönder mkt mkt. Vet således att det är "rätt" sorts blomma jag matar den med. Men icke. Värmeljuset är dess revir, och när den kom i kontakt med en vattendroppe på bladet freakade den. Har den rabies månne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den är söt när den äter och var jättehungrig efter att ha legat vem-vet-hur-länge i värmljuspåsen [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

den är söt när den äter och var jättehungrig efter att ha legat vem-vet-hur-länge i värmljuspåsen [blush]

Vad ska den heta? [cute]


   
SvaraCitera

Va? Men hinner den inte gräva ner sig om du kastar ut den tidigt på dagen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

den är söt när den äter och var jättehungrig efter att ha legat vem-vet-hur-länge i värmljuspåsen [blush]

aw [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Den dog lycklig i alla fall.

Haha true [bigsmile] stampade ihjäl den också så den slapp lida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Haha true [bigsmile] stampade ihjäl den också så den slapp lida.

Får hoppas att den hade fotfetisch också. Då var lyckan total. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch, äckligt [sad]


   
SvaraCitera