Aviseringar
Rensa alla

CS 1.6 Server


Ämnesstartare

Tjena!

Förut brukade jag spela på en server vid namn Superhero i Mumindalen och en annan relaterad som hette Superhero i Slakthuset, dessa servrar var uppe i flera år men la ner verksamheten 2008.

Det speciella med dessa superhero servrar var att de använde en sak som kallas Short Term XP, det betyder att man lätt och snabbt får högsta leveln (10) på en map, så det gäller att välja rätt heroes. Om man joinar mitt i ett spel får man en "medellevel" baserad på de som redan spelar där. Mumindalen och Slakthuset hade alltid mycket spelare och det var populärt att spela om en bra placering på top15, lite mer rättvist än superhero med sparad XP om man säger så.

Nu har jag och en kompis tagit upp en server som är en näst intill exakt kopia av Superhero i Slakthuset och vi skulle behöva lite mer spelare för att få igång spelet! (Söker även admins till servern!)

Så om nån är interesserad besvarar jag gärna frågor här!

(IP 178.236.70.140:27015)

ÄNDRAT 2011-03-02 18:43
http://www.slakthuset.org/index.php


   
Citera

Knappt några som lirar 1,6 längre ju. [crazy]

Möjligtvis source, Battlefield och/eller Call of Duty är det som gäller nu.. [wink]


   
SvaraCitera

Lätt att jag kommer o spelar. Så fort jag kommer hem så checkar jag det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Möjligtvis source, Battlefield och/eller Call of Duty är det som gäller nu..

CS 1.6 är steams mest spelade spel med över 80,000 spelare dagligen. 🙂

Image

Källa: http://store.steampowered.com/stats/

Bergdahl:

Lätt att jag kommer o spelar. Så fort jag kommer hem så checkar jag det där

Gott, skicka ett PM till mig om du vill ha mitt steam namn.


   
SvaraCitera

HeHu:

CS 1.6 är steams mest spelade spel med över 80,000 spelare dagligen. 🙂

Oj! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeHu:

CS 1.6 är steams mest spelade spel med över 80,000 spelare dagligen. 🙂

Och det är synd. Cs 1.6 är ett gammalt spel med dålig engine. Non-scale world, buggar ex granater genom vägg osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Och det är synd. Cs 1.6 är ett gammalt spel med dålig engine. Non-scale world, buggar ex granater genom vägg osv.

Folk spelar ju fortfarande pac-man och snake så varför inte? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeHu:

Folk spelar ju fortfarande pac-man och snake så varför inte? 🙂

Du missförstod poängen. Dessutom är pacman och snake inte samma spel genre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Du missförstod poängen. Dessutom är pacman och snake inte samma spel genre.

Finns säker buggar, men fortfarande är bra spel med mycket möjligheter engligt mig och förmodligen många andra. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeHu:

Finns säker buggar, men fortfarande är bra spel med mycket möjligheter engligt mig och förmodligen många andra. 🙂

Du missförstår ännu poängen. Ett sådant dåligt spel med tanke på att det finns bättre spel av samma genre, speciellt source som har en bättre engine, har mest spelade spel på steam är synd.


   
SvaraCitera

Hemlight:

Du missförstår ännu poängen. Ett sådant dåligt spel med tanke på att det finns bättre spel av samma genre, speciellt source som har en bättre engine, har mest spelade spel på steam är synd.

fast håller inte med om att det är ett bättre spel. jag tycker att man tappar mkt känsla i source. och det är just känslan i vanliga cs som jag ännu inte hittat en överman till.

jag tycker att streetfighter 2 turbo är mkt bättre än streetfighter Ex 2. trots att turbo är på 16 bit och ex är till playstation med 3d.

spelglädjen behöver ju absolut inte handla om att det är tekniskt överlägset något annat. fast det tror jag att du vet om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bergdahl:

om

Folk bryr sig inte ens om att testa source. De spelar möjligtvis några timmar och sedan drar beslutet att source är dåligt och sämre än 1.6 pga att det är olikt från 1.6.

När jag var några år mindre spelade jag 1.6. Sedan övergick jag över till source. Jag var smått kritisk men hade mer förtroende för spelet än 1.6.
I början spelade jag source bara för att några polare spelade det, sedan spelade jag mer och mer.

Efter ett tag slutade jag spela 1.6. Jag spelade 1.6 ibland, men saknade spelkänsla för 1.6.

Source och 1.6 har två nästan helt olika engines, så man får inte samma känsla. Efter att ha spelat 1.6 i x antal år jämför man olika spel med 1.6, vilket är fel då det inte går.
1.6 Är orealistiskt och buggigt, dessutom osupportat, att man (iaf jag) förlorar spelkänslan.


   
SvaraCitera

Hemlight:

Folk bryr sig inte ens om att testa source.

joe, det va väl lite coolt när det kom ut ett nytt cs. själv spelade jag mkt source för att jag va kär i en kille som lirade det om kvällarna. men tyckte som sagt att det inte va lika bra känsla.

Hemlight:

Efter ett tag slutade jag spela 1.6. Jag spelade 1.6 ibland, men saknade spelkänsla för 1.6.

vi err olika verkar det som :p.

Hemlight:

1.6 Är orealistiskt och buggigt, dessutom osupportat, att man (iaf jag) förlorar spelkänslan.

oki, just det där med buggarna vetti fan, har inte märkt så mkt :p. o de buggar som fanns gav en glädje då man kände sig 1337 när man kunde dom o kunde utnyttja dom i vissa lägen. men har märkt att saker har tagits bort.

tycker statistiken som HeHu tog fram är ännu ett bevis på att det är spelglädje som är det viktigaste! inte hur snyggt spelet är. det är något som square enix skulle behöva anamma men det är en annan diskussion hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bergdahl:

just det där med buggarna vetti fan

Du menar att granater kan sprängas genom väggar, att granaterna kan åka igenom springor mindre än själva granaten? Spelet är ostabilt. Man kan haxa igenom en halv meter tjock betongvägg...

Skälet till att folk spelar 1.6 är för att det är "klassiskt".


   
SvaraCitera

Hemlight:

Skälet till att folk spelar 1.6 är för att det är "klassiskt".

nej, för att folk tycker att det är roligare, tänker inte tjata på den punkten någe mer..

Hemlight:

Du menar att granater kan sprängas genom väggar,

tror ej det är någon bugg. har inte heller irriterats av detta utan använder det ibland rent taktiskt. bara ett roligt inslag som skulle göra spelet tråkigare om det togs bort.

Hemlight:

att granaterna kan åka igenom springor mindre än själva granaten?

stör mig inte på det där. använder inte den möjligheten så ofta då jag inte hamnar i den situationen så ofta. men tycker det är lite skill när man tvingas använda sig av möjligheten. det är roligt med sånna här små grejer, det ger spelet sin egna lilla charm. alltså de saker du tagit upp är typ bara saker som drar upp spelet.

Hemlight:

Spelet är ostabilt.

du överdriver. känner att jag blir irriterad av att läsa din text.

ett spel behöver ju inte vara realistiskt för att vara kul. men folk gillar olika. vill du ha realistiskt så kanske du ska testa MW2


   
SvaraCitera