Aviseringar
Rensa alla

cs Problem..


Ämnesstartare

vista basic
Hej, har nyligen köpt en ny dator som funkar bra.
Men när jag startar cs så ändras vista aero till basic ända tills jag stänger av cs och det tycker jag är störande 🙁
Mitt system:
AMD Phenom 9750 quad core
8 GB ram
Nvidia geforce GT 130 1536 grafikminne
Vista home premium 64-bit

Nån som vet vad felet är/ hur jag fixar det?, tacksam för vettiga svar.


   
Citera

raco7:

Nån som vet vad felet är

Antagligen försöker windows ladda ur resurser ut minnet för att ge cs mer. Windows har aldrig varit speciellt bra på minneshantering.
Det är dock bara en teori. Något du KAN prova är att ge cs en lägre applikations-prioritet, det kan du säkert fixa i en taskmanager.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det funka inte,har du något annat förslag?[smile]


   
SvaraCitera

raco7:

Det funka inte,har du något annat förslag?[smile]

Byt till ett riktigt operativsystem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Byt till ett riktigt operativsystem.

Kan du inte ge ett vettigt svar istället för byt till ett riktigt operativsystem.?


   
SvaraCitera

raco7:

Kan du inte ge ett vettigt svar istället för byt till ett riktigt operativsystem.?

Jag är helt ärlig, och det är ett vettigt tips. Vista är antagligen det sämsta du kan välja om du vill använda din dator till.... nånting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag är helt ärlig, och det är ett vettigt tips. Vista är antagligen det sämsta du kan välja om du vill använda din dator till.... nånting.

okeeej,vad Använder du själv?


   
SvaraCitera

raco7:

okeeej,vad Använder du själv?

Kör naturligtvis linux, men du borde antagligen köra nåt i stil med windows xp. Och ja jag vet, då kan du inte använda dina 8GB i ram som du ändå inte utnyttjar, men det ska finnas PAE-stöd för windows-xp om du känner att det är nödvändigt. Vet du inte vad PAE är så vet google garanterat vad det är.


   
SvaraCitera

har aldrig haft problem men min vistadator eller spela spel i vista. stödjer CS 64-bits OS?


   
SvaraCitera

jag har samma problem o va fan ska du köra vista så var nöjd med det du för du kan iallafall spela jag har en gb ram o använda så jag kan inte göra nånting utan att inställningar ändras!

sen om du nu vill ha nånting som inte ändrar inställningarna så kan du ju använda microsofts grejer för att nedgradera till xp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

har aldrig haft problem men min vistadator eller spela spel i vista. stödjer CS 64-bits OS?

Det ska stödja 64 bits os..
Det är inget Fel ingame,bara störande när man tabbar ner.


   
SvaraCitera

raco7:

Det är inget Fel ingame,bara störande när man tabbar ner.

Kör det i fönster då, då slipper du det där problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Kör det i fönster då, då slipper du det där problemet.

Det är ju ass tråkigt att spela i ett litet Fönster..


   
SvaraCitera

raco7:

Det är ju ass tråkigt att spela i ett litet Fönster..

Sluta göra fönstret litet då.


   
SvaraCitera

Jag trodde inte cs fanns längre


   
SvaraCitera