Aviseringar
Rensa alla

CSN konstigt?


Ämnesstartare

Idag när jag kollade mitt konto såg jag att CSN hade satt in ungefär tjugotusen på mitt konto. Brukar man få allt studiemedel för terminen på en gång? Jag fick det när jag pluggade utomlands men har fått för mig att man får pengar varje månad av CSN i Sverige.

Är förvirrad.


   
Citera

Ring och fråga...?


   
SvaraCitera

Antar att du fått för januari, februari och mars om du inte fått något tidigare, alltså inte skickat in din ansökan om studiemedel/studieförsäkran förrän nyligen?

Logga in på CSN om du har ditt lösenord dit och kolla annars.

Du borde ha fått 20 350 på ditt konto då?

Man får annars varje månad men eftersom du (ev.) har missat dina tidigare utbetalningar så får du nu i stället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vred:

Du borde ha fått 20 350 på ditt konto då?

Man får annars varje månad men eftersom du (ev.) har missat dina tidigare utbetalningar så får du nu i stället.

Du har så rätt. Insåg bara inte att det var så MYCKET pengar.


   
SvaraCitera
Åtta

uppenbar:

Du har så rätt. Insåg bara inte att det var så MYCKET pengar.

Liknande grej hände mig i början av den här månaden. Jag insåg inte att man var tvungen att lämna in studieförsäkran hela jävla tiden, så jag fick i början av den här månaden typ 16000, och borde inom kort (om jag inte redan fått det) få 8000 till.

Jag blev mycket glad när jag insåg detta.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag insåg inte att man var tvungen att lämna in studieförsäkran hela jävla tiden,

det gör man ju bara strax innan terminen börjar? Alltså en gång på HT och en gång på VT.
Jag fick mitt studielån idag 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag insåg inte att man var tvungen att lämna in studieförsäkran hela jävla tiden

Samma här. Eller, jag trodde att jag redan hade lämnat in den men det var bara någon bekräftelse.

Känns som onormalt mycket pengar att få bara sådär.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Känns som onormalt mycket pengar att få bara sådär.

Det är faktiskt bara ett lån!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Det är faktiskt bara ett lån!

Jag vet, det är just därför det känns så konstigt att det kom så mycket. I nuläget behöver jag inte så mycket. Borde spara pengarna och betala tillbaka dem i slutet av terminen eller nåt. Men men, mysteriet är löst.


   
SvaraCitera
Åtta

Crypto:

det gör man ju bara strax innan terminen börjar? Alltså en gång på HT och en gång på VT.

Ja? Det är ju helt galet ofta. Hur ska man kunna komma ihåg det?


   
SvaraCitera

Åtta:

Ja? Det är ju helt galet ofta. Hur ska man kunna komma ihåg det?

sant [sad]
lägger in påminnelse på mobilen kanske? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur många papper får man inte hem från CSN btw? De måste ha skövlat miljontals tropiska träd för min pappershög här hemma.


   
SvaraCitera
Åtta

uppenbar:

Hur många papper får man inte hem från CSN btw?

Jag har bara läst dem en enda gång. All information som de skickar finns ju redan på deras hemsida, så jag förstår inte varför i helvete de ska skicka ett par kiloton hem till mig varje kvartal.

Crypto:

lägger in påminnelse på mobilen kanske? [cute]

Eller så får jag lita på att jag märker när jag helt plötsligt inte får några pengar.


   
SvaraCitera

Jag fick idag veta att jag kommer få studielång under vårterminen. Jag har levt på 2000 spänn sedan en månad tillbaka. Imorgon så får jag 18 000.

Livet är bra.


   
SvaraCitera

många M i denna tråden


   
SvaraCitera