Aviseringar
Rensa alla

CSN-lån?


Bell
 Bell

ja, du söker bara på hemsidan! Antingen skriver du under med bank-id eller så klickar du i att du vill få hem papper att skriva på. När din kurs börjat och du är registrerad på kursen så går du in på csn igen och gör en studieförsäkran (skriver på igen). Väääldigt enkelt och smidigt! Tycker det är en bra investering för framtiden, har aldrig sett studielån som en last, det betalas av under så pass lång tid att det knappast ställer till med några problem om man har en vettig syn på ekonomi 🙂 

J


   
SvaraCitera

elverpigen:

om man inte kan få jobb utan utbildningen då? 🙂

Då är man smart om man startar upp en firma och lyckas! Glad

tevepro: Du är inte så gammal va?

Är ju som bekant 14 år gammal. 


   
SvaraCitera

S3ON: Då är man smart om man startar upp en firma och lyckas!

hur har det här funkat för dig? 🙂


   
SvaraCitera

S3ON: Då är man smart om man startar upp en firma och lyckas!

.... kan ju vara så att man behöver studera för att kunna lyckas med detta 


   
SvaraCitera

S3ON:
Tycker det är en dum investering, men det är jag ganska ensam om att tycka. Söt

Ha i åtanke att du skall betala tillbaks skiten större delen av arbetslivet.. Såvida du inte lyckas bättre än andra och får skyhög lön. 🙂

Min utbildning kostade mindre än 200k, idag tjänar jag det på några månader. Det hade inte vart möjligt utan ett lån. Gör man rätt sak så är ett studielån mer möjligheter än problem.


   
SvaraCitera

elverpigen:

hur har det här funkat för dig? 🙂

Har jag påstått att jag är smart? Blink

FruLiten:

.... kan ju vara så att man behöver studera för att kunna lyckas med detta 

Kan vara, det kan också vara så att man inte behöver. 

aristoteles: Min utbildning kostade mindre än 200k, idag tjänar jag det på några månader. Det hade inte vart möjligt utan ett lån. Gör man rätt sak så är ett studielån mer möjligheter än problem.

Absolut, men långt ifrån alla lyckas ju som du. 


   
SvaraCitera

S3ON: Kan vara, det kan också vara så att man inte behöver.

Det är ju himla mycket man måste lära sig innan man startar eget, det kan vara mycket bra att utbilda sig och lära sig innan för att starta upp eget och sen att det går åt helvete är ju inget roligt.


   
SvaraCitera

FruLiten:

Det är ju himla mycket man måste lära sig innan man startar eget, det kan vara mycket bra att utbilda sig och lära sig innan för att starta upp eget och sen att det går åt helvete är ju inget roligt.

Liknande risker med att plugga om man inte är smart nog, failar man på tentor igen och igen osv och tillslut tvingas hoppa av..


   
SvaraCitera

S3ON:

Liknande risker med att plugga om man inte är smart nog, failar man på tentor igen och igen osv och tillslut tvingas hoppa av..

Då är det väl mer individens fel, att den har tagit kursen den inte klarar av. 


   
SvaraCitera

FruLiten:

Då är det väl mer individens fel, att den har tagit kursen den inte klarar av. 

Ja, såvida den inte var helt omedveten. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Har jag påstått att jag är smart? Blink

Kan vara, det kan också vara så att man inte behöver. 

Absolut, men långt ifrån alla lyckas ju som du. 

Spela roll, får du ett jobb så kommer du med största sannolikhet tjäna på det i långa loppet om du inte kunnat utbilda dig i annat fall. Så att per princip fördöma lånet för att det är just ett lån är helt efterblivet.


   
SvaraCitera

S3ON:

Liknande risker med att plugga om man inte är smart nog, failar man på tentor igen och igen osv och tillslut tvingas hoppa av..

man brukar nog märka rätt snabbt om man kan klara det eller inte. oftast går det om man vill och anstränger sig tillräckligt.


   
SvaraCitera

det är rätt lätt att ansöka om lån/bidrag. gör du det via hemsidan så är det bara att fylla i steg för steg


   
SvaraCitera

S3ON:

Liknande risker med att plugga om man inte är smart nog, failar man på tentor igen och igen osv och tillslut tvingas hoppa av..

Den där mentaliteten är ett större problem än ett csn-lån. Är man inge vidare på att studera så finns det mer yrkesinriktade utbildningar också.
Om du valt helt fel och hoppar av så termineras dessutom ditt lånande och du betalar tillbaka det som blitt utbetalt.


   
SvaraCitera

aristoteles: Så att per princip fördöma lånet för att det är just ett lån är helt efterblivet.

Är mkt efterbliven

Blivande_japan: oftast går det om man vill och anstränger sig tillräckligt.

Eller så drabbas man av depressioner, vägrar ta hjälp och hamnar i drogmissbruk och grejer senare under studieperioden.   Rodnar


   
SvaraCitera