Aviseringar
Rensa alla

CSS hjälp


Ämnesstartare

Vill man jobba med CSS så kan man välja det från menyn i Dreamweaver
men hur kan man se hur resultatet ser ut vid varej försök?


   
Citera
Ämnesstartare

Tror inte du kan se resultat väl?
Jag tror du måste spara css-filen varje gång för att se något resultat [confused] eller har jag fel?


   
SvaraCitera

Man skall aldrig titta på förhandsvisningen i DW - den är dålig. Öppna sidan i en webbläsare.


   
SvaraCitera
Gifted

Håller med Hampie..

F.ö.. koda allt själv istället!


   
SvaraCitera

Hampie:

Man skall aldrig titta på förhandsvisningen i DW - den är dålig. Öppna sidan i en webbläsare.

Har inte speciellt mycket erfarenhet av DW... Men varför är förhandsvisningen dålig? [surprised]


   
SvaraCitera

Berglund:

Men varför är förhandsvisningen dålig? [surprised]

För att man inte gör hemsidor för förhandsvisningen i DW utan för att man gör hemsidor för att visas i webbläsare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Man skall aldrig titta på förhandsvisningen i DW - den är dålig. Öppna sidan i en webbläsare.

men det syns inte ngt på webläsaren menade jag. det kan inet ses. "see with Firefox" äe oaktiverad.

Gifted:

Håller med Hampie..

F.ö.. koda allt själv istället!

det e det jag gör ju.. jag kodar men måste se resultate också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är ny på CSS. Ska man använda CSS koder med html? elelr kan man köra separat?


   
SvaraCitera

Pm_is_back:

men det syns inte ngt på webläsaren menade jag. det kan inet ses. "see with Firefox" äe oaktiverad.

Öppna filen genom att gå till den och dubbelklicka på den.

Pm_is_back:

jag är ny på CSS. Ska man använda CSS koder med html? elelr kan man köra separat?

CSS skall alltid vara i en separat fil, allt annat är fulkod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Öppna filen genom att gå till den och dubbelklicka på den.

så jag ska spara den på skrivbordet och sen ska jag öppna den.. nu fattar jag

tack men vad är CSS bra för. den sidan jag lär mig av har direkt börjat med att lära ut hur man kodar. men inte vf man kodar...


   
SvaraCitera

Pm_is_back:

så jag ska spara den på skrivbordet och sen ska jag öppna den.. nu fattar jag

Varför skall du spara det på skrivbordet? Det blir fullt av skit snabbt och helt värdelöst.

Pm_is_back:

tack men vad är CSS bra för. den sidan jag lär mig av har direkt börjat med att lära ut hur man kodar. men inte vf man kodar...

Du kodar väl ändå för att göra en hemsida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Varför skall du spara det på skrivbordet? Det blir fullt av skit snabbt och helt värdelöst.

ska jag spara den på min Wamp?

Hampie:

Du kodar väl ändå för att göra en hemsida?

a men om duvet så har joomla en php fil en Htmlfil och en CSS fil. vad är CSS filen bra för?


   
SvaraCitera

Pm_is_back:

ska jag spara den på min Wamp?

Jag struntar i vad du spar den.

Pm_is_back:

a men om duvet så har joomla en php fil en Htmlfil och en CSS fil. vad är CSS filen bra för?

Det är i CSS-filen som CSS-koden bor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Jag struntar i vad du spar den.

det var et misstag o fråga dej .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pm_is_back:

jag är ny på CSS. Ska man använda CSS koder med html? elelr kan man köra separat?

Pm_is_back:

tack men vad är CSS bra för.

Pm_is_back:

a men om duvet så har joomla en php fil en Htmlfil och en CSS fil. vad är CSS filen bra för?

Pm_is_back:

det var et misstag o fråga dej .

Varför är inte detta ärketroll bannat än? Ingen kan vara så urbota korkad som han låtsas; det är för uppenbart!

Image


   
SvaraCitera