Aviseringar
Rensa alla

Cv eller Pb


Ämnesstartare

Kan nån hjälpa mig, har gjort en cv men jag har ingen plats för pb<? Hur viktigt är det, ska man skicka båda tillsammans?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vaddå ingen plats...?


   
SvaraCitera

Du ska skriva CV och PB i två olika dokument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så du menar att man inte ska skriva dem i en o samma sida? Den jävla horan till handläggare >:@


   
SvaraCitera

Din jävla hora till handläggare har fel.


   
SvaraCitera

P0rnh00d:

Så du menar att man inte ska skriva dem i en o samma sida? Den jävla horan till handläggare >:@

[crazy]
Trodde att man lärde sig sådant här redan i skolan innan man kommer ut till arbetslivet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan nån vara snäll o ge mig lite ex. på hur det går till?

Är lite vilse här!


   
SvaraCitera
kachin

Googla "cv mall", "cv exempel", "personligt brev exempel" osv. finns massor


   
SvaraCitera

P0rnh00d:

Är lite vilse här!

Kortfattat:
Två olika dokument. Det bästa är att hålla båda till 1 A4 sida. Om det behövs mer, se till att ha en bra anledning till varför.

PB: Längst upp i (helst vänster) ena hörnet skriver du kontaktuppgifter inklusive mailadress.

Berätta kort om dig och varför du söker tjänsten samt varför just de ska välja just dig.

Långfattat: om du vill veta det så använd google annars kan jag skriva det i helgen åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Googla "cv mall", "cv exempel", "personligt brev exempel" osv. finns massor

Den sidan har använts av miljoner vill ha en fräsch pb!


   
SvaraCitera

Jävla nötter som skriver CVn. PMa mig för ett mycket mer effektivt tillvägagångssätt till arbete! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Kortfattat:Två olika dokument. Det bästa är att hålla båda till 1 A4 sida. Om det behövs mer, se till att ha en bra anledning till varför.PB: Längst upp i (helst vänster) ena hörnet skriver du kontaktuppgifter inklusive mailadress.Berätta kort om dig och varför du söker tjänsten samt varför just de ska välja just dig.Långfattat: om du vill veta det så använd google annars kan jag skriva det i helgen åt dig.

hahahaha tack för den [y]


   
SvaraCitera
Åtta

CV ska innehålla väldigt lite löpande text. Bara några få meningar per arbete, t.ex:

"Vaktmästare, Mjölkulle kommun: 2011-11-06-2012-08-30
Arbetsuppgifterna innefattade lokalvård och reparationsarbete. Arbetet innebar ansvar för kommunens samtliga skollokaler."

Eventuellt kan du skriva något om utbildning också, men det brukar vara rätt uppenbart vad de olika utbildningarna innebär - speciellt om du bara har gymnasiekompetens eller liknande.

Utöver det ska ditt CV innehålla dina personuppgifter och eventuella övriga meriter (kurser, körkort, certifieringar, etc.)

Man brukar säga att ett CV inte ska överstiga ett A4, men det beror lite på vad det är för typ av arbete som söks. Om det är ett arbete där ens vetenskapliga publikationer är av vikt kan det givetvis vara omöjligt att lista dem på en sida. Tanken är i alla fall att det ska gå snabbt och enkelt för läsaren att få en bild av dina kvalifikationer.

Ditt personliga brev ska vara just det - ett brev till arbetsgivaren. I det brevet ska du förklara vem du är som person, eventuellt lite om vad dina tidigare erfarenheter gett dig ("under min tid på <arbetsplats> lärde jag mig vikten av punktlighet och noggrannhet - något jag tror är mycket viktigt även hos er"), samt en förklaring om varför du tycker att arbetsgivaren ska prata med just dig.


   
SvaraCitera

S3ON:

PMa mig för ett mycket mer effektivt tillvägagångssätt till arbete!

"Sug min kuk så får du pengar"? [wink]


   
SvaraCitera

P0rnh00d:

Den sidan har använts av miljoner vill ha en fräsch pb!

[tired]


   
SvaraCitera