Forumet - Cybergymnasiet!

Cybergymnasiet!

4314 0 40

Spana också in:

Jo jag vet mkt självständighet, men skolan passa mig .
Och det är väl det man ska leta efter, jag förstår då inte varför folk dömmer att alla ser "töntiga" och kritiserar skolan .
"Liten skola" so what? okej det är din åsikt men istället att göra det till ngt negativt . så tänk på att alla inte har samma åsikter som dej[smile]
passaro:

Jaså?

http://www.cybergymnasiet.se/koncept/skoldag.asp
Cybergymnasiet:

Fyra timmar per dag räcker för att hinna med en fullständig gymnasieutbildning på tre år. Du väljer om du vill gå för- eller eftermiddag. I gengäld är terminerna något längre än i valiga skolor och vissa lov läses in.

Jag hade en kompis som läste där förut. Hon klagade ofta på att vi lade alla våra LAN på loven (inte för att hon hade några förslag på när vi annars skulle ha dem [rolleyes]).
På Kvarnholmen, där jag gick, är helt åt helvete enligt min åsikt.
Lärarna verkar aldrig få veta någonting så de kan inte informera en om diverse saker och ett fåtal lärare är fullkomligt hopplösa.

Jag kan berätta om en av mina roliga händelser...
I 2:an läste jag Fysik A, vilket jag fick IG i p.g.a saknade labbrapporter (majoriteten av vilket jag vet att jag hade lämnat in), gick bra på proven dock.

Sååååå i 3:an fick jag läsa om Fysik A, göra proven igen MEN jag fick aldrig göra de labbar som tydligen var så jävla viktiga i 2:an, för det var tydligen inte nödvändigt... Jag fick enbart nöjet av att läsa Fysik A och Fysik B samtidigt i 3:an, vilket suger dasse.

Edit: Just måste bara tillägga något jag anser idiotiskt. Dagen jag började på Cyber så berättade de lite om skolan och sa bl.a. att de ångrade sitt namnval...
Vilket fantastisk skola som inte kan ge sig ett namn de trivs med...