Aviseringar
Rensa alla

Cykelkörkort, bra eller anus?


Ämnesstartare

Idag krävs det att du har körkort och en ålder på 15 för att få köra moped klass 2 (25 km/h) 

Cykla är däremot fritt fram för den som vill i alla åldrar förutsatt att ni följer de grundläggande trafikreglerna. På cykel kan individen dessutom nå hastigheter betydligt högre än 25 km/h, upp emot iaf 50 i nedförsbacke bör ej vara några problem. Cyklisten sitter också mindre skyddad än mopedister, förutom kläder och olika typer av hjälmar skyddar mopedens ram mopedister lite bättre än vad cykelramen skyddar cyklisten.

Varför krävs det ej körkort för att tillåtas framföra cykel på allmän väg?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

aadsdafaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tagga 2 åringar som tar cykelkort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Nej

Samt tag bort krav på körkort för att köra moped klass 2. 

Jag tror ej att individen i fråga, i så pass ung ålder tar till sig riktigt vad som sägs på dessa utbildningar ändå. Det är fråga om brist på mognad och allmänt vett, snarare än brist på kunskap som är orsaken till olovlig körning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en viktig sak machiavelli har lärt oss är att endast beväpnade profeter triumferar..pga folk som är emot nya saker är jävligt emot, och folk som är för nya saker är lite nyfiket halvför

min poäng är alltså att vi måste införa cykelkortskrav med våld, blodigt våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Tagga 2 åringar som tar cykelkort

obv skulle det tillkomma en åldersgräns också. Jag vet inte, säkert 15..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cyklister är livsfarliga, men tvivlar på att ett körkort stoppat dem från att köra över fotgängare. tvivlar också på att risken för olyckor som cyklist skulle minska.

cyklister är dårar och det kan ingen "körkortsteori" i världen ändra på. de är åtminstone inte miljöbovar. har inget emot cyklister så länge det finns cykelbanor. såg en gubbe i amsterdam som blev påkörd av en cyklist på en trottoar. det såg förvisso sjukt roligt ut men vafan…...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Samt tag bort krav på körkort för att köra moped klass 2. 

Mam behöver ju inte köra upp eller nått. Det är ju ett bevis på att kan reglerna om de kör på vägar.
Hur ofta kör en liten unge på vägen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Samt tag bort krav på körkort för att köra moped klass 2. 

Jag tror ej att individen i fråga, i så pass ung ålder tar till sig riktigt vad som sägs på dessa utbildningar ändå. Det är fråga om brist på mognad och allmänt vett, snarare än brist på kunskap som är orsaken till olovlig körning.

att vara en cyklistdåre har ingenting med ålder att göra dock, alla hade väl hjälm som små och körde typ lugnt på trottoaren och kollade sig tusen gånger över vägen som små? det är ju de som har bråttom till jobbet och tror att HELA götgatan är en cykelbana som utgör en fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

obv skulle det tillkomma en åldersgräns också. Jag vet inte, säkert 15..

Får man inte cykla om man är under åldersgränsen då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Hur ofta kör en liten unge på vägen

Va? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON

Orkar ej förklara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: att vara en cyklistdåre har ingenting med ålder att göra dock, alla hade väl hjälm som små och körde typ lugnt på trottoaren och kollade sig tusen gånger över vägen som små?

lol nej. Märks att du ej har läst körkortsteori. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

lol nej. Märks att du ej har läst körkortsteori. 😀

konstigt att jag fick körkort på första försöket isf. antar att de gjorde ett undantag just för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vettet försvinner med åldern.


   
SvaraCitera