Aviseringar
Rensa alla

Cykelmaraton?!?


Ämnesstartare

Någon som vet ifall det finns något slags cykel maraton i sommar? någonstans nära Uppsala området eller Stockholm? som alla kan delta i, alltid varit sugen på att pröva på och se hur långt man pallar 😀


   
Citera
Åtta

rocka_billy:

se hur långt man pallar

Kan du inte bara ta din cykel, välja en riktning och sedan cykla till du inte orkar mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Kan du inte bara ta din cykel, välja en riktning och sedan cykla till du inte orkar mer?

är väl roligare om det är skit många som cyklar tillsammans :p så att man har människor att tävla emot och på så sätt blir man mer motiverad


   
SvaraCitera
Åtta

rocka_billy:

är väl roligare om det är skit många som cyklar tillsammans :p så att man har människor att tävla emot och på så sätt blir man mer motiverad

Ja jo, det förstås.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

cykel maraton i sommar? någonstans nära Uppsala området eller Stockholm? som alla kan delta i, alltid varit sugen på att pröva på och se hur långt man pallar 😀

Tjejvättern går i helgen eller nästa vecka eller något. Men det är bara 15 mil. Och inte i Uppsala eller stockholmstrakten...


   
SvaraCitera

rocka_billy:

alltid varit sugen på att pröva på och se hur långt man pallar 😀

Och om du inte cyklat långt förut kommer du nog inte så långt. Inte för att du blir trött utan för att du får ont på en massa konstiga ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tjejvättern går i helgen eller nästa vecka eller något. Men det är bara 15 mil. Och inte i Uppsala eller stockholmstrakten...

jaha okej nej då blir det ju litesvårt att ta sig dit :p och BARA 15 mil? ^^ what de låter sjukt mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Och om du inte cyklat långt förut kommer du nog inte så långt. Inte för att du blir trött utan för att du får ont på en massa konstiga ställen.

nej jag tänkte mer ett maraton på kanske... 5 mil ^^


   
SvaraCitera

rocka_billy:

nej jag tänkte mer ett maraton på kanske... 5 mil ^^

Köp cykeldator på Clas Ohlsson för 59 eller 99 kronor eller vad de kan kosta och ge dig iväg. [smile]
5 mil klarar du nog men beroende på hur hojen är inställd kan du få ont i antagligen häcken eller knäna, det är i alla fall mest sannolikt.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

what de låter sjukt mycket

Riktiga Vätternrundan är på 30 mil. Och de 20 000 startplatserna till årets runda såldes slut redan i höstas. [wink]

Har du en racer och är motionär (inte elittränad men inte i totalt kass form) så cyklar du 5 mil på ungefär 1 och en halv till 2 timmar (vind och liknande påverkar så klart).


   
SvaraCitera

är ju bara ut och cykla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

5 mil på ungefär 1 och en halv till 2 timma

jag cyklar ganska mycket och motionerar varje dag :p men kondis av världsklass har man ju inte . jag cyklade 1.5 mil till min kompis förra sommaren det tog ungefär 40,50 minuter, ( fast då var det typ uppförsbackar hela tiden) 😛


   
SvaraCitera

rocka_billy:

jag cyklade 1.5 mil till min kompis förra sommaren det tog ungefär 40,50 minuter, ( fast då var det typ uppförsbackar hela tiden)

Vad har du för cykel då, kan lova dig att det är en enorm skillnad om man använder sig av en landsvägsscykel, det går inte att jämföra på något sätt, för mig är det i princip mindre ansträngande att ligga i 30 km/timmen med min landsvägscykel än vad det är att cykla 20 km i timmen med min vanliga herrcykel.

Sedan spelar naturligtvis saker som uppförsbackar och vind enormt stor roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

med min vanliga herrcykel.

ja nej jag har ju en vanlig cykel hehe 😛


   
SvaraCitera