Aviseringar
Rensa alla

Daddy/Little girl-folket


Ämnesstartare

Har ni besökt tumblr så har ni säkert sett tusentals exempel på det, tjejer som kallar sina pojkvänner "daddy" och agerar/vill bli behandlade som små flickor.
Hela konceptet är motbjudande och obehagligt och jag kommer aldrig att förstå det, därför kanske det är onödigt av mig att skapa en tråd där jag ber er, och särskilt om ni tillhör den arten, att förklara tjusningen/poängen med det för mig, för som jag ser det är det bara ett sätt för mentalt traumatiserade människor att göra sitt liv extra obekvämt, försök bevisa att jag har fel.


   
Citera

Patriarkalt och tragiskt, ja. Likaså den rätt utbredda kulturen att tjejer "ska" gilla våld i sängen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: Likaså den rätt utbredda kulturen att tjejer "ska" gilla våld i sängen.

jag skyller på tantsnusk som 50 shades of grey


   
SvaraCitera

Jung:

jag skyller på tantsnusk som 50 shades of grey

den är ju skriven pga detta klimat. den hade inte alls sålt lika bra om rollerna vore ombytta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: den är ju skriven pga detta klimat. den hade inte alls sålt lika bra om rollerna vore ombytta.

jag är alldeles för distanserad från moderna bdsmfantasier för att kunna dra några ytterligare slutsatser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problem i sin barndom är säkert anledningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

den är ju skriven pga detta klimat. den hade inte alls sålt lika bra om rollerna vore ombytta.

Jag tror den hade sålt ännu bättre, pga dt 'främmande' perspektivet etc. 


   
SvaraCitera

Lite ageplay har väl aldrig skadat någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de ser sig själva som barn och objekt mer än som personer på grund av att de inte tror att den de räcker till. de tror att de måste förminska sig själva för att ha värde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
de ser sig själva som barn och objekt mer än som personer på grund av att de inte tror att den de räcker till. de tror att de måste förminska sig själva för att ha värde.

Varför tror du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled:

Varför tror du det?

jag ser ju hur vissa personer beter sig. det är uppenbart hur de förminskar att de är självständiga individer med åsikter och en egen personlighet.


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag tror den hade sålt ännu bättre, pga dt 'främmande' perspektivet etc. 

nä så funkar ej sexindustrin 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

nä så funkar ej sexindustrin 

Måste vi inkludera den? 


   
SvaraCitera

detta är ju en del av den

S3ON:

Måste vi inkludera den? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
detta är ju en del av den

Ehm, jag ser litterär, fristående konst men ok


   
SvaraCitera