Aviseringar
Rensa alla

Daddy/Little girl-folket


S3ON:

Ehm, jag ser litterär, fristående konst men ok

De används ju i uppkåtande syfte och är en produkt av en väldigt stark patriarkal gren inom sex så det är svårt att ej koppla dem samman. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: De används ju i uppkåtande syfte

Haha nej, det tror jag verkligen inte. Vänligen länka något officiellt uttalande från författare så kan vi pröva din hypotes.  


   
SvaraCitera

vad författaren menade med sitt verk hör inte hit, även om hen såklart visste att hen skrev erotiskt, vad som spelar roll är hur den har mottagits. med din logik skulle ju alla porrsidor ej vara porrsidor om det explicit stod vad klippen vad avsedda för. 

S3ON:

Haha nej, det tror jag verkligen inte. Vänligen länka något officiellt uttalande från författare så kan vi pröva din hypotes.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
vad författaren menade med sitt verk hör inte hit, även om hen såklart visste att hen skrev erotiskt, vad som spelar roll är hur den har mottagits. med din logik skulle ju alla porrsidor ej vara porrsidor om det explicit stod vad klippen vad avsedda för. 

Du tycker på riktigt att 50 shades of grey är en porrfilm?


   
SvaraCitera

S3ON:

Du tycker på riktigt att 50 shades of grey är en porrfilm?

Det är en erotisk film som tillfredsställer en väldigt patriarkal syn på sex, vilket var vad diskussionen handlade om. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Det är en erotisk film som tillfredsställer en väldigt patriarkal syn på sex, vilket var vad diskussionen handlade om. 

Med andra ord potentiellt runkmaterial? 


   
SvaraCitera
O.G.
 O.G.

vonKissekatt:
Patriarkalt och tragiskt, ja. Likaså den rätt utbredda kulturen att tjejer "ska" gilla våld i sängen. 

Vem har sagt att kvinnor ska gilla våld i sängen? Alla gillar olika. Vissa vill inte veta av annat än vaniljsex, andra gillar rollspel m.m. Är det ditt problem vad folk gör i sina sovrum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

O.G.: Vem har sagt att kvinnor ska gilla våld i sängen?

Det är män som har bestämt det.

mvh


   
SvaraCitera
O.G.
 O.G.

S3ON:

Det är män som har bestämt det.

mvh

Dessa satans män. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

O.G.:

Dessa satans män. Rullar ögonen

Bedrövligt. 


   
SvaraCitera

Jag tror de mesta handlar om regression och rollspel.

Läs mer här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vadå, när kallar man sina pojkvänner för det? Hela tiden? Beter man sig också som barn eller va? Fattar ingenting.


   
SvaraCitera

Finns långt sjukare saker folk tänder på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sökte på "daddy" på tumblr. Gråter

Jag är i chock alltså. Vi snackar GROVA faderskomplex. Vi snackar faderskomplex på flera faderskomplex. Inception av faderskomplex.


   
SvaraCitera

O.G.:

Vem har sagt att kvinnor ska gilla våld i sängen? Alla gillar olika. Vissa vill inte veta av annat än vaniljsex, andra gillar rollspel m.m. Är det ditt problem vad folk gör i sina sovrum?

könsnormen. du kommer märka av det sedan.


   
SvaraCitera