Aviseringar
Rensa alla

daemon tools


Ämnesstartare

har aldrig förstått hur daemon tools funkar så om nån kunde säga hur jag fixar the sims 2 som jag laddat ner för har spricka i min ena skiva så vore det snällt [cry] .. laddade hem en crack så har en massa filer och skit förstår inte [n]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

lemuu:

spricka i min ena skiva

[rolleyes]

vilken skiva, förresten?


   
SvaraCitera

Läs .nfo 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

laddade hem en crack så har en massa filer och skit förstår inte [n]

Google vet hur man gör.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

lemuu:

har aldrig förstått hur daemon tools funkar så om nån kunde säga hur jag fixar the sims 2 som jag laddat ner för har spricka i min ena skiva så vore det snällt [cry] .. laddade hem en crack så har en massa filer och skit förstår inte [n]

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492

Läs den här tråden.


   
SvaraCitera

för det första, du har väl inte avinstallerat spelet?

För isådanafall behöver du inte deamontools, gå bara in på mappen i downloaden märkt "crack" eller dyl, där finns ett program, en .exe-fil, som heter typ Thesims.exe/sims.exe/liknande. Kopiera in den i mappen där the sims är installerat, det ska stå "vill du ersätta den här filen"(på ett ungefär) och om det inte gör det får du leta upp i vilken av mapparna där sims är installerat som det ligger en fil med samma namn. Målet är att ersätta den med programmet i crackmappen.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Läs den här tråden.

hon är nybörjare på datorer, hon kanske inte kan ge noggrannare information än så? bättre då att fråga henne, och berätta hur hon kan ta reda på sakerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

hon är nybörjare på datorer, hon kanske inte kan ge noggrannare information än så? bättre då att fråga henne, och berätta hur hon kan ta reda på sakerna.

Hon bör till exempel veta vilket operativ hon kör, eller vilken skiva som är trasig?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Hon bör till exempel veta vilket operativ hon kör, eller vilken skiva som är trasig?

Nja, skivan som är trasig är troligtsvis spelskiva, då installationsskivan inte behövs för att spela. Och operativet är troligtsvis vista/xp, då hon inte verkar vara särskilt datorkunnig.

Visst, det försvårar, men att låsa är en överdrift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Nja, skivan som är trasig är troligtsvis spelskiva, då installationsskivan inte behövs för att spela.

Vad säger att det redan är installerat?

jojOzZz:

Visst, det försvårar, men att låsa är en överdrift.

Jag tycker tråden verkar väldigt olåst, eller vad tycker du, för jag har då inte haft någon tanke på att låsa den.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vad säger att det redan är installerat?

skivan var trasig, om den är ny skulle man gå tillbaka. OM inte är det redan installerat.

aristoteles:

Jag tycker tråden verkar väldigt olåst, eller vad tycker du, för jag har då inte haft någon tanke på att låsa den.

aristoteles:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492

Läs den här tråden.

Okej, kanske tolkade det fel, menmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Okej, kanske tolkade det fel, menmen.

Jag menade att hon kan få tips om hur hon lättare får hjälp, för det är jobbigt att fråga precis varenda person alla frågor i tråden.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag menade att hon kan få tips om hur hon lättare får hjälp, för det är jobbigt att fråga precis varenda person alla frågor i tråden.

Okej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

hon är nybörjare på datorer, hon kanske inte kan ge noggrannare information än så? bättre då att fråga henne, och berätta hur hon kan ta reda på sakerna.

nybörjare är jag inte utan tvärtom. kör vista och hade the sims på min gamla dator så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

nybörjare är jag inte utan tvärtom. kör vista och hade the sims på min gamla dator så

Börja med att läsa manualen på daemontools hemsida.


   
SvaraCitera

lemuu:

nybörjare är jag inte utan tvärtom. kör vista och hade the sims på min gamla dator så

Du kör vista, och du vet inte hur deamon-tools fungerar. Du kan inte hitta read-me:n. Du är, i mina ögon, en nybörjare. Dock inget fel i det.

Hjälpte mina instruktioner?


   
SvaraCitera