Aviseringar
Rensa alla

Dämpa känslor (vikt,självkänsla,ledsen)


Ämnesstartare

Finns det något sätt att dämpa känslor?? Jag mår så dåligt , jag vet inte vad jag mår dåligt av.. Jag mår bara almänt dåligt... Det finns dagar då jag mår jätte bra och älskar allt och alla (oftast) men sen finns det dom dagar jag bara vill gråta och titta på instagram acc som romantiserar depressioner och självmord... Dom dagarna ligger jag också uppe hela nätterna och lyssnar på världens mest sorgligaste musik... Men jag vet inte vad jag mår dåligt av.. Jag har allt jag behöver och jag är nästan alltid glad och jag har världens mest goaste vänner!! Och jag tror inte jag lider av depression för jag känner folk som har det och dom är så himla ledsna. Jag mår också dåligt över min vikt... Jag har gjort det kanske i två år... Jag fyller 14 i år vilket gör att jag bara går i 7:an.. Och för två årsedan när jag gick i femman minns jag hur jag räknade kalorier när jag tränade på tränings cykeln hemma... Men jag gick inte ner i vikt eftersom jag slutade cykla och bara låg inne och titta på film. Sedan förra året börja jag titta på aneroxia tips... Såhär att bada kallt , inte äta på sju timmar... Men den enda andledningen för att jag slutade var för att min mens gick bananas (too much information) och nu vet jag inte vad jag ska göra ... Jag låg inne på sjukhus nyss av okänd andledning och jag fick inte äta på några dagar ... Så jag gick ner 2 kg! Jag var jätte glad men jag tror jag snart gått upp igen eftersom jag äter så mycket nu när jag kommit hem... Sedan har jag bra självförtroende men väldigt dålig självkänsla... Så frågan eller det jag vill komma fram till är ... Finns det något som dämpar känslor typ som medetation eller något, bara inte självskade beteende. Och finns det något sätt att gå ner i vikt snabbt?? 


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är deprimerad (ingen diagnos för fuck svensk psykvård) men en sak som jag tycker hjälper är när jag cyklar långt. Det är jävligt kul och man mår bättre av det.

Har märkt skillnad i min vikt och att jag mår lite bättre.


   
SvaraCitera

Well, thrive on it. Use it. Make whatever you feel into something you like. Learn to live with it.


   
SvaraCitera

Anorexia tips?? Försöker du få anorexia eller? Var snälla inte så efterbliven, det kommer fan inte hjälpa. Ingen bryr sig om din vikt förutom du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hildingdoe:
Anorexia tips?? Försöker du få anorexia eller? Var snälla inte så efterbliven, det kommer fan inte hjälpa. Ingen bryr sig om din vikt förutom du.

Den delen var ganska onödigt och ohjälpsam. Du skulle nog kunna få fram din poäng på ett  snällare sätt.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Den delen var ganska onödigt och ohjälpsam. Du skulle nog kunna få fram din poäng på ett  snällare sätt.

Jag ber bara någon att inte var dum. Det är inte som om att jag slänger förolämpningar här o där.


   
SvaraCitera

Hildingdoe:
Anorexia tips?? Försöker du få anorexia eller? Var snälla inte så efterbliven, det kommer fan inte hjälpa. Ingen bryr sig om din vikt förutom du.

din attityd mot henne kommer ju inte heller hjälpa... efterbliven säger man fan inte, tänk innnan du skriver så


   
SvaraCitera

Dämpa känslor? Ett tips kan vara att fokusera på annat, gärna något som kräver en hel del fokus. Då har du inte tid att må dåligt. Exempel på saker man kan göra är spela datorspel, viss träning (främst kanske kampsport), läsa någon bok eller umgås. 

Bli av med vikt snabbt? Finns inget sätt att göra det som dessutom är skonsam mot din kropp. Det bästa man kan göra är att sluta fokusera på kilon, och istället skaffa sig en sund livsstil. Då kommer du både att må bättre och på köpet närmar man sig idealvikten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät inte massa skit  träna stenhårt ät  mestadels  sallad


   
SvaraCitera

Du skriver inte hur mycket du väger men periodisk fasta är ett bra och framför allt nyttigt alternativ till sjuka bantningsdieter. Och är du normal el underviktig så går du inte ner men är du överviktig så gör du det. 
Jag brukar köra 16:8 alltså inte äta bara dricka vatten, kaffe och te 16 av dygnets timmar och sen äter jag 1 el 2 ggr under resten av dygnets 8 timmar. Sen är ju fördelen att man oftast sover hälften eller mer av dom 16 timmarna man inte ska äta så 16:8 är faktiskt hur enkelt och lätt som helst! 
Sen är det är det jävligt bra att sluta med socker och kolhydrater om man ska gå ner, det är nära på omöjligt att gå ner utan att svälta sig annars. Så testa det och 16:8 så ska du se att du mår bättre och går ner i vikt om du behöver det.
När det gäller dina känslor så tycker jag meditation låter jävligt bra! Tror du är inne på rätt väg helt klart! 
Vet du hur man mediterar? Annars finns det bra cd-skivor på apoteket, tror det är 2 st som det är mindfullnessövningar på, den ena heter kroppsscanning. Det är ett skitbra och enkelt sätt att lära sig grunderna  på! 
Köp den med kroppsscanning och kör 20 min alternativet
1 gng/dag så kommer du lära dig grunden i meditation hur lätt som helst! 
Lycka till!!


   
SvaraCitera