Aviseringar
Rensa alla

Dämpa mensvärk


Ämnesstartare

Capture:

Började du ta dem nyligen? Man kan få diverse biverkningar i början, om det inte går över tycker jag att du ska byta.

Nej typ snart ett år sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Provat massage?

Nej, ska göra det

uppenbar:

Starka receptbelagda morfintabletter, eh.

Känns som man ska försöka undvika det ^^

Tack för alla tips ni gett [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En pojkvän som värmer. [blush][love]


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Värktablett tar jag ibland men det ger inte så mycket effekt och det är ju inte heller bra att äta för mycket värktabletter.

Gå till läkare och få särskilda värktabletter! Lider du mycket så finns det ingen anledning att gå och äta "vanliga" tabletter om de inte ens hjälper.
Hoppas det löser sig för dig 🙂


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Nej typ snart ett år sen

Hm, ja, då är det nog inte det.

TheDrunkDuck:

Jag har fel på äggstockarna så äggen fastnar och dessa p-pillren var de ända som löste det problemet

Problemet kan ju ligga där också. Prata med någon på UM eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Jag får bara mer mensvärk av det. [shake]

Jag tycker att det hjälper jättebra, man blir så avslappnad och fin efteråt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett ganska knäppt tips, men det funkar på mig! Jag nyper hårt på ex. låret. Hjärnan kan tydligen inte ha hand om två olika smärtzoner samtidigt (vet inte om det sant, men men)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Jag har ett ganska knäppt tips, men det funkar på mig! Jag nyper hårt på ex. låret. Hjärnan kan tydligen inte ha hand om två olika smärtzoner samtidigt (vet inte om det sant, men men)

Bered att försöka med allt.

Stellaluna:

Gå till läkare och få särskilda värktablette

jo , fast vill inte äta för mkt tabletter

Stellaluna:

Hoppas det löser sig för dig 🙂

hoppas jag med

Capture:

Problemet kan ju ligga där också. Prata med någon på UM eller något.

Jo fast min mamma har haft samma problem och min syster har det också( med mensvärkar)


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Jo fast min mamma har haft samma problem och min syster har det också

Prata med dem då, de kanske har haft samma problem med värk också. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Prata med dem då, de kanske har haft samma problem med värk också. [y]

Det var värken jag menade. De har inga problem med äggstockarna. Och de hade inga tips om lindring.


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Det var värken jag menade. De har inga problem med äggstockarna. Och de hade inga tips om lindring.

Hm, jaha. Prata med läkare, så kan du få en ordentlig värkmedicin utskriven. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Hm, jaha. Prata med läkare, så kan du få en ordentlig värkmedicin utskriven. [smile]

Jo, men samtidigt är det ju som sagt inte bra att äta för mkt mediciner ( BTA har påverkat mig [crazy])


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Jo, men samtidigt är det ju som sagt inte bra att äta för mkt mediciner ( BTA har påverkat mig [crazy])

Hellre att du har en värktablett som fungerar bra, än att du har värktabletter som inte fungerar lika bra - och som du då måste ta oftare för att få effekt av.

Beror ju också på hur jobbig du tycker värken är, kan du leva med den så är det ju bara att du kör på diverse vetekuddar och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag får också skit ont[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Hellre att du har en värktablett som fungerar bra, än att du har värktabletter som inte fungerar lika bra - och som du då måste ta oftare för att få effekt av.

Fast tar sällan värktabletter nu .


   
SvaraCitera