Aviseringar
Rensa alla

Därför är jämställdhet dåligt.


Ämnesstartare

isola:

aa

alla ska leva fattig om vi ska rädda miljön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ner med medelklassen


   
SvaraCitera
Kudhos

Har endast fått candy crush inbjudningar på tonårsmorsor.

avskaffa tonåringar och/eller morsor.


   
SvaraCitera
mynona

Exodus:
ner med medelklassen

överklassen då? 

varför talar folk alltid om "medelklassen" när de egentligen menar "överklassen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: överklassen då? 

varför talar folk alltid om "medelklassen" när de egentligen menar "överklassen"

överklassen konsumerar inte lika mycket som medelklassen (total konsumtion).


   
SvaraCitera
mynona

Exodus:

överklassen konsumerar inte lika mycket som medelklassen (total konsumtion).

jaså? och vari ligger skillnaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att medelklassen är mycket större kanske?

mynona:

jaså? och vari ligger skillnaden?


   
SvaraCitera

Det här med att män äter mer kött och konsumerar mer osv och att kvinnor är sååå mycket bättre det är en myt (vissa saker är sant vissa inte och sedan så beror det på ålder), kvinnor shoppar mycket och jag tror att de shiter i var ifrån den kommer hur hur den har producerats (Alla är inte sådana).
Många killar i skolan, nu går jag i AS klass men när det blir köttbullar eller något så öser de på med köttbullar och samma sak med chicken nuggets! Det är jättedåligt och det behöver ändras på.

Att män köper dyra elektronikprylar och inte bryr sig om hur mycket el det drar är också en myt, vissa kanske gör så vissa inte men knappast alla män gör så och jag tror att många i Sverige bryr sig mycket mer än i andra länder.

Att kvinnor shoppar mycket behöver inte heller vara sant och att kvinnor är miljömedvetna alla gånger, behöver inte heller vara sant.

Det finns både män och kvinnor som bryr sig om miljön och som återvänder grejer och sedan finns de som inte bryr sig ett shit.

Man skall inte tro på allt som står i tidningen och även om det är en forskare som har skrivit det, tänk på vilket land hen kommer ifrån för om det är t.ex. en Amerikan så har studien gjorts där och det är en jävla skillnad på Sverige och Amerika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Det här med att män äter mer kött och konsumerar mer osv och att kvinnor är sååå mycket bättre det är en myt (vissa saker är sant vissa inte och sedan så beror det på ålder), kvinnor shoppar mycket och jag tror att de shiter i var ifrån den kommer hur hur den har producerats (Alla är inte sådana).
Många killar i skolan, nu går jag i AS klass men när det blir köttbullar eller något så öser de på med köttbullar och samma sak med chicken nuggets! Det är jättedåligt och det behöver ändras på.

Att män köper dyra elektronikprylar och inte bryr sig om hur mycket el det drar är också en myt, vissa kanske gör så vissa inte men knappast alla män gör så och jag tror att många i Sverige bryr sig mycket mer än i andra länder.

Att kvinnor shoppar mycket behöver inte heller vara sant och att kvinnor är miljömedvetna alla gånger, behöver inte heller vara sant.

Det finns både män och kvinnor som bryr sig om miljön och som återvänder grejer och sedan finns de som inte bryr sig ett shit.

Man skall inte tro på allt som står i tidningen och även om det är en forskare som har skrivit det, tänk på vilket land hen kommer ifrån för om det är t.ex. en Amerikan så har studien gjorts där och det är en jävla skillnad på Sverige och Amerika.

Det är ingen myt bara för att du säger det.


   
SvaraCitera

Exodus:

Det är ingen myt bara för att du säger det.

Jag har inte heller sagt att det är en myt bara för att jag har sagt det.
Jag tror att det mesta bara är trams när man svartmålar i detta fall män för att vara hemska och vitmålar kvinnor för att vara dem oskyldiga och goda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Jag har inte heller sagt att det är en myt bara för att jag har sagt det.
Jag tror att det mesta bara är trams när man svartmålar i detta fall män för att vara hemska och vitmålar kvinnor för att vara dem oskyldiga och goda.

ok du får tro det om du vill


   
SvaraCitera

Exodus:

ok du får tro det om du vill

Glad


   
SvaraCitera
reben

trevlig-snubbe: Man skall inte tro på allt som står i tidningen

hehe ne men man ska tro på att d är myt för du säger d elr


   
SvaraCitera
reben

ont: jag tkr inte detta betyder att jämställdhet är dåligt


   
SvaraCitera

reben:

hehe ne men man ska tro på att d är myt för du säger d elr

Jag har inte sagt att någon ska tro på någonting, tro vad fan du vill Galen
Jag tror på det och om du inte gör det så är det ju detsamma!


   
SvaraCitera