Aviseringar
Rensa alla

dagboken


Ämnesstartare

patrick bateman:

Har inte varit inne i tjejdagboken på länge men antar att den var lite oseriös precis som min killdagbok var. Den här tråden tycker jag känns lite som ett överanalyserande av de två andra. Sedan finns det inga regler. Tjejer har ju skrivit i killdagboken och killar i tjejdagboken. Men jag såg ju denna som en för alla eftersom både killar och tjejer kan skriva här. Är väl egentligen bäst om det finns en dagbok som sammanhåller alla människor oavsett kön istället tre trådar där en är för tjejer, en för killar och en för dem som inte definierar sitt biologiska kön som det enda och sitt sociala som det andra. Vad betyder det förresten? Om jag är socialt tjejig är jag ändå kille eftersom jag föddes till kille ju.

Detta blev överanalyserat tycker jag. 

fast den är ju inte för alla. den är ju för rätt få gentligen. den är specifikt för folk som inte är bekväma med att låta sitt biologiska och/eller socisla kön avgöra vilken av de andra trådarna de ska skriva i. det utesluter ju folk som skriver i de trådarna, och inkluderar folk som inte tillskriver sig någon social könstillhörighet och inte ser relevansen i att blanda in sitt biologiska kön.
både tjejdagboken och killdagboken har ju en mycket bredare målgrupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: fast den är ju inte för alla. den är ju för rätt få gentligen. den är specifikt för folk som inte är bekväma med att låta sitt biologiska och/eller socisla kön avgöra vilken av de andra trådarna de ska skriva i. det utesluter ju folk som skriver i de trådarna, och inkluderar folk som inte tillskriver sig någon social könstillhörighet och inte ser relevansen i att blanda in sitt biologiska kön.
både tjejdagboken och killdagboken har ju en mycket bredare målgrupp.

Finns ingen sådan riktig målgrupp tycker jag. Som att någon skapar en människo tråd och vissa inte vill skriva där för de känner sig inte bekväma som människor, samma princip. Vi är tjejer eller killar och är man inte bekväm med det så så okej, dock är man fortfarande tjej och kille, men varför ens ha en tråd om det? Känns meningslöst bara. Jag försöker ju få fram att alla såna här trådar egentligen meningslösa. Tråden heter ju "dagboken" och en dagboks tråd borde vara för ALLA att skriva i. Borde inte finnas såna här trådar eller tjej och killdagbokentråden.

Tycker jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Finns ingen sådan riktig målgrupp tycker jag. Som att någon skapar en människo tråd och vissa inte vill skriva där för de känner sig inte bekväma som människor, samma princip. Vi är tjejer eller killar och är man inte bekväm med det så så okej, dock är man fortfarande tjej och kille, men varför ens ha en tråd om det? Känns meningslöst bara. Jag försöker ju få fram att alla såna här trådar egentligen meningslösa. Tråden heter ju "dagboken" och en dagboks tråd borde vara för ALLA att skriva i. Borde inte finnas såna här trådar eller tjej och killdagbokentråden.

Tycker jag. 

fast det stämmer ju inte alls. det är dels en fråga om huruvida du syftar på biologiskt eller socialt kön, och inom de båda finns det ju rätt rejäla gråzoner.
och jag är i regel inte för könsseparatism. men när den påbörjats av andra känns det rimligt att komplettera den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kära dagbok, idag vaknade jag klockan åtta och ringde till inkasso då dom skickat en faktura till mig på något för 39 kronor som jag inte vet vad det är. Var arg för brukar inte slarva med räkningar men tydligen har det skickats skit till mitt gamla boende som är ett renoveringsprojekt och står tomt. Så jag fick betala 300 spänn i böter. 
Sen låg jag i sängen och tittade upp i taket en stund i hopp om att somna om, det gick inte. så jag gick upp och åt frukost. Det blev toast, en danonin-yoghurt och en kopp te. Sen kom djuren och la sig hos mig så jag kunde inte gå upp för det var så mysigt. En hund på armen och en katt på magen..... HjärtaHjärta Så jag tittade på walking dead och american horror story tills jag blev rastlös. Nu måste jag kissa så jag måste snart gå upp, Milo måste också kissa så när jag kissat är det hans tur. Tänkte ta en lite längre promenad, vi båda behöver det. Efter det ska jag leka lite med Skrållan och hennes nya leksak och efter det ska jag titta på Sagan om ringen. TIll middag ska jag äta pasta och bacon, jag tänkte sova hyfsat tidigt idag, men det brukar aldrig gå så bra.

Nu vet ni.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äsch, vad ni tjafsar.

jag träffade på min gamla lärare i dag. hans skägg hade blivit fett mäktigt. det var bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
american horror story

asylum? finns två vad jag förstår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

asylum? finns två vad jag förstår

Vaa? Alltså serien. Den är jättebra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Vaa? Alltså serien. Den är jättebra!

Ja, den som utspelar sig på en sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja, den som utspelar sig på en sådan.

Ahaa, den har tre säsonger. Har sett ettan och håller på med tvåan som utspelar sig på ett vårdanstalt aa, hade aldrig hört begreppet "asylum" förut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Ahaa, den har tre säsonger. Har sett ettan och håller på med tvåan som utspelar sig på ett vårdanstalt aa, hade aldrig hört begreppet "asylum" förut. 

De är väl på anstalten/psyket typ jämt? Är det denna du menar? Ah den är asbra isf.

pqmarj3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De är väl på anstalten/psyket typ jämt? Är det denna du menar? Ah den är asbra isf.

pqmarj3

Bara säsong två. Säsongerna är fristående från varandra.  Säsong ett är från ett spökhus!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och ja det är den på bilden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Nej, jag vet. Men man är det fortfarande. Så om jag känner mig som en tjej så kan jag ju bara skriva i tjejdagboken och tvärtom. Då når de två ändå alla.

Men jag säger ju att två är onödigt. Bättre med en för alla. 

alla känner inte som du gör

ha förståelse för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: fast det stämmer ju inte alls. det är dels en fråga om huruvida du syftar på biologiskt eller socialt kön, och inom de båda finns det ju rätt rejäla gråzoner.
och jag är i regel inte för könsseparatism. men när den påbörjats av andra känns det rimligt att komplettera den.

Ska vi ge upp diskussionen? Får väl agreea att disagreea för jag tycker inte att sociala kön finns. Vi är killar eller tjejer oavsett vad vi känner och tycker ibland.


   
SvaraCitera