Aviseringar
Rensa alla

Dagens admins och mods


zIGGE
Ämnesstartare

Jag tror att jag pratar för alla när jag säger att: Få/Ingen nuvarande mod har sitt inrespel fungerande för att ha sådant ansvar. Nämner inga namn. Att seperera raporteringar/um-personer med ens personliga känslor är krav. Synd egentligen att det inte är så längre. De som sträcker ut sina händer, blir valda bland. Det suger. Visst kan man visa intresse men i slutändan ska det vara användare som blir erbjudna, av en kompetent ledning.

Ums Image = Barnsligt/Fjortis ställe att trolla och leka i. Inte det seriösa internetforum som en gång visades i svensk tv-reklam eller marknadsgjordes för. Den uppfattningen får även de mest ovetande efter en vecka. Dags att ändra på den kanske?

Samma gamla umare återfinns. Kommer sällan nya som hänger runt, med tanke på potentialen som finns.

Kommer ihåg när sidan startade, det var då den blev populär. Dagens admins som sköter sidan har blivigt mindre kompetenta.
Får ni in så mycket pengar att det känns ovärt att ändra moralen i hur sidan modereras?


   
Citera

lol


   
SvaraCitera
zIGGE
Ämnesstartare

internet:

lol

Få / Ingen, det finns några. Men de flesta borde ersättas.


   
SvaraCitera

ungdomar.se/ungdomsmottagningen.se har aldrig varit seriöst så jag tror dina minnen är fabricerade

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

men visst, jag håller med.


   
SvaraCitera

Tycker att Åtta är bra. Finns många mindre bra, men sålänge han är kvar så fixar det sig nog.


   
SvaraCitera
time
 time

zIGGE:

Jag tror att jag pratar för alla när jag säger att: Få/Ingen nuvarande mod har sitt inrespel fungerande för att ha sådant ansvar.

Jaha, vad har du nu varit med om för orättvisor?

Samt detta:

isola:

sålänge Åtta är kvar så fixar det sig nog.


   
SvaraCitera

isola:

Tycker att Åtta är bra. Finns många mindre bra, men sålänge han är kvar så fixar det sig nog.


   
SvaraCitera
zIGGE
Ämnesstartare

internet:

ungdomar.se/ungdomsmottagningen.se

Ungdomar.se är fristående.

internet:

har aldrig varit seriöst så jag tror dina minnen är fabricerade

Det började som en operation tillsammans. Panelerna från början var arbetande hos ungdomsmottagningen. Jag var med på ett flertal möten i skövde när sidan först publicerades. Men idag är sidan så oseriös så att det är ett hån mot hur det en gång var, och de som drömde som sidans framtid... säger bara att om dem idag var döda, skulle de vändas i graven.


   
SvaraCitera

UM var ju mer trolligt förut.

Skillnaden var att trollen var bra.


   
SvaraCitera

tycker inte att det är något större fel på modsen överlag.
gillar också stämningen som är här.
ser inte riktigt problemet, om man vill vara på ett seriösare ställe är det väl bara att dra till ett seriösare forum..?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tycker inte att det är något större fel på modsen överlag.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=308650 [rolleyes]


   
SvaraCitera

Kommer förresten ihåg folk som sa det här redan när jag precis hade börjat som moderator för tre år sedan. Jag ser ingen skillnad på då och nu, förutom att trollen är roligare och sidan är mer stabil.

Det kommer förresten in väldigt få varningar nu för tiden, jag märker nästan aldrig att min fina varningstriangel-symbol lyser. Detta kanske också beror på att moderatorerna är snabbare med att lösa problemen, men eftersom att jag kollar så ofta så känns det inte så.

Något som är kul är att folk alltid kommer klaga på moderatorerna, vare sig de gör sitt jobb eller inte. Jag kommer ihåg en um-träff för många år sedan där BTA (eller kanske Internet) sa till mig att "Moderatorerna utnyttjar sin makt" och kunde inte låta bli att skratta högt, eftersom att det var ett så bisarrt uttalande.

Särskilt sedan Åtta tog sin plats överst i hierarkin så har vi mods haft väldigt lite egen "makt". Jag har själv sett honom säga till flera moderatorer på skarpen när de gör fel. Det som jag tycker är felet med UM är att vi inte har några regler att gå efter eftersom att de är så jävla mångtydiga och omoderna, trots att folk sagt att de måste ändras.

Men hur som helst, om vi gör vårt mod så kallas vi för fascister, om vi inte gör vårt jobb så skulle sidan gå helt åt helvete.


   
SvaraCitera
zIGGE
Ämnesstartare

internet:

men visst, jag håller med.

Säger att alla som kommer ihåg, gör det. Många kompetenta har avreggat sig för att aldrig mer synas på um.se.

isola:

Tycker att Åtta är bra

Jag tycker om Åtta med.

timeisrunningout:

Jaha, vad har du nu varit med om för orättvisor?

Kan säga att du är en av de som jag ville markera under "få"


   
SvaraCitera

zIGGE:

Ungdomar.se är fristående.

var medlem på både ungdomar.se och ungdomsmottagningen.se, det ena (ungdomar) mer seriöst än det andra, men fortfarande knappt seriöst alls. efter sammanslagingen har det varit konstant snälltrollande, med vissa undantag.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=308650

sch[blush]

Dold text: nä, men vad fan, är ju mina modkompisar som gjorde det, inte som attd e skulle göra det hur som helst mot vem som helst[no-no]


   
SvaraCitera