Aviseringar
Rensa alla

Dagens admins och mods


Blivande_japan:

sch[blush]

Vet. Läste tråd osv.

Men var lite ironiskt att den tråden ligger på senaste och att du sedan prisade modsen här [bigsmile]


   
SvaraCitera
time
 time

zIGGE:

Kan säga att du är en av de som jag ville markera under "få"

Det glädjer mig förvisso, men jag tycker du skulle kunna komma med mer konstruktiv kritik än bara "det var bättre förr". Utan medlemmarnas åsikter och kritik kan vi inte bli bättre mods, men kritiken måste vara mer specifik för att en ändring ska ske.

Nu blev jag sugen på att se De kallar oss mods.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=308650 [rolleyes]

Det är ju en skämtartråd à la låtsasallvarlig


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Men var lite ironiskt att den tråden ligger på senaste och att du sedan prisade modsen här

haha sant[bigsmile]


   
SvaraCitera

isola:

Det är ju en skämtartråd à la låtsasallvarlig

Hänvisar till inlägg 2 över dig [party]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Hänvisar till inlägg 2 över dig [party]

"

Mm sett, drev lite med hennes vilja att fortsätta på ämnet bara [cute]


   
SvaraCitera

Det allra största problemet jag ser med dagens modds är att de får en helt annan attityd mot alla vanliga användare så fort de blivit befordrade. Det samma gäller delvis Åtta. Detta skrämmer troligtvis nya och framförallt unga (13-16åringar) användare. Vem vill vistas på en sida där de äldre och "rutinerade" alltid ska ha något att säga till om?

(i själva verket är ju i stort sett ingen av dagens modds något speciellt old-school, jämfört med många gamla användare)

De(n) enda modden som jag tycker är "medlemmarnas modd" och har kvar samma attityd som innan han blev modd är Budolicious, sen har Mawns blivit helt okej på sistone också.

Alla andra modds har ett behov av att hävda något, vad vet jag inte men det borde ju respektive modd veta.

Det absolut bästa hade ju varit att "ledningen" väljer de som de tror passar som modds, inte att man ansöker. Om den som de tror passar som modd förändras under sin tid som modd jämfört med när den personen var vanlig användare så är det tack och adjö. Jag själv hade troligtvis blivit degraderad under min gamla tid som modd om detta hade gällt, men jag står ändå fast vid den åsikten.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Om den som de tror passar som modd förändras under sin tid som modd jämfört med när den personen var vanlig användare så är det tack och adjö.

fast att tro att den som får speciella privilegier och dessutom inträder i en helt annan roll inte förändras är ganska naivt.


   
SvaraCitera

Är det inte så att sidan får sin inkomst i postcounts? Då skulle jag förstå varför motivationen är ytterst låg att förbättra den mediokra kvaliteten forumet håller. Trams och skitprat ger mer pengar.

Jag var inte med på den gamla goda tiden så jag kan inte tala för den, men just nu finns det få svenska forum med öppna debatter. Varje gruppering verkar ha sina respektiva forum, och om UM var ett bättre och mer seriöst forum tidigare så går det ju bara att beklaga.

Jag har fått det förklarat för mig tidigare av en modd, som jag inte tänker reda ut namnet på, att sidan är som den är och att det inte finns en anledning att ändra på den. Dom människor som konsekvent förstör och gör regelöverträdelser ska inte hållas korta. Mer uppmuntras. Man ser samma användare gång på gång sabotera trådar i forum + genom att mestadels chatta. Att dessa människor är kvar efter att ha gjort det mellan 100 till 150 gånger tyder på att hållningen är mycket slapp. Det verkar nästan som att moderatorerna finns där och få en massa "<3" än att faktiskt göra sitt jobb.


   
SvaraCitera
time
 time

Marmoth:

Det allra största problemet jag ser med dagens modds är att de får en helt annan attityd mot alla vanliga användare så fort de blivit befordrade.

Alltså, det är väl ändå ganska klart att om man går in och blir mod och får en viss makt över sidan så blir man mer formell och ser till att inte tramsa lika mycket?

Marmoth:

Alla andra modds har ett behov av att hävda något

Men bwahaha.


   
SvaraCitera

internet:

fast att tro att den som får speciella privilegier och dessutom inträder i en helt annan roll inte förändras är ganska naivt.

Ändras gör personen säkert, men ändras man på fel vis så blir det kontraproduktivt. Att exempelvis gå ifrån att vara en bra debattör till att bli en arrogant debattör när man blivit befordrad borde inte vara okej.


   
SvaraCitera

och tur e väl de hata fascister lol

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Marmoth:

Att exempelvis gå ifrån att vara en bra debattör till att bli en arrogant debattör när man blivit befordrad borde inte vara okej.

det är ofrånkomligt, makt korrumperar [wink]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Alltså, det är väl ändå ganska klart att om man går in och blir mod och får en viss makt över sidan så blir man mer formell och ser till att inte tramsa lika mycket?

Skulle det vara dåligt att förändras och sluta tramsa, eller vad menar du?

Troligtvis ger en seriöst ledning ingen som tramsar förtroendet att bli modd i första hand... Men att förändras från det bra till det dåliga är något som bör uppmärksammas.

timeisrunningout:

Men bwahaha.

Du bekräftar nyss det jag skrev.


   
SvaraCitera

Tycker att modsen sköter sig bra. Tycker även att folk gnäller alldeles för mycket.

Plus i kanten går till Åtta, time, mediakatt och köttfärssås. Det är åtminstone de jag ser mest som sköter sitt jobb bra. Hur de debatterar tycker jag inte riktigt har med saken att göra.


   
SvaraCitera

Mawns:

Det som jag tycker är felet med UM är att vi inte har några regler att gå efter eftersom att de är så jävla mångtydiga och omoderna, trots att folk sagt att de måste ändras.

Eller att det varnas helt godtyckligt. Som jag sa i inlägget över, det finns en handfull medlemmar som sysslar med att sabotera och fåna sig även i forum+. Detta har jag sett under två års tid snart - Varför tar ingen tag i problemet?


   
SvaraCitera