Aviseringar
Rensa alla

Dagens konfirmationer


Ämnesstartare

Hovnarren:

Amen! Bara töntar som konfirmerar sig!

Bara töntar som skriver amen asso. [shake][shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

Bara töntar som skriver amen asso. [shake][shake][shake]

Å du skrev de nu!!!!! TÖNT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Du verkar inte ha förstått att jag syftar på konfirmationsläger och endast konfirmationsläger.

Öh? Vad skrev jag om då? Läs om läs rätt.[rolleyes][zzz]

soimpolite:

Vem har lurat i dig att det inte existerar konfirmationsläger som i stort sett endast går ut på att delta i aktiviteter som inte har med kristendomen att göra?

Jag tror inte en sekund på att kristna konfirmationen av den typen existerar, du hör väl själv hur absurt det låter? Jag tror det handlar om att dina vänner eller vilka du nu "känner" som upplevt det som så har varit på läger där kristendomen av någon dum anledning haft en väldigt liten plats, eller att de helt enkelt överdriver.

Om du på allvar TROR att SvK eller annan kyrka skulle anordna sådana konfirmationsläger så... ja.[rolleyes]

soimpolite:

Ifall du läser mitt inlägg igen förstår du nog att jag syftar på dem där man knappt lär sig någonting och inte behöver gå till kyrkan osv.

Och som sagt tror jag inte en sekund på det.[smile]
Dold text: Ja, jag tror att de du känner överdriver eller har varit så omotiverade att de inte ens lagt märke till kristendomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Å du skrev de nu!!!!! TÖNT!

DORKSIDED!


   
SvaraCitera

Alla jag känner som har konfirmerat sig har haft dagliga aktiviteter på sina läger som på något sätt handlar om kristendomen t.ex. att få spela upp ett stycke ur bibeln som en pjäs eller att sitta och diskutera Gud, kristendom och tro tillsammans.

Självklart är det många som inte är kristna som konfirmerar sig för att de vill ha presenter eller på grund av den enkla anledningen att det verkar vara roligt och jag ser, som du, inte riktigt varför man känner att man vill konfirmera sig om man inte är troende eller liknande. Men jag tycker inte att kristendomen verkar har försvunnit från konfirmationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Det krävs inget geni för att se att Svenska Kyrkan, som helhet, är väldigt liberala i jämförelse med många frikyrkor och sekter.

Oj, vad dåligt att SvK är liberala.[rolleyes][crazy]
Tycker SvK borde ta efter sekter, det skulle bli grymt då.

Sen är ju jag av sådan åsikt att även religioner bör följa tiden.. vilket sekter och många frikyrkor inte gör. Till det väldigt negativa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

Verkar jättetöntigt oavsett om man är kristen eller inte.

Motivera gärna det.

dazed_and_confused:

Är man religös ska man väl vara det i nån som står för religionen och dess tankar osv, inte någon grå, jämnställd, tolerant jävla sellout bullshitkyrka.
Lite färg tack.

Man tolkar ju bibeln olika. Sedan varierar det ju beroende på församling men visst kan den vara lite grå och tråkig generellt. Saknar en del tolkningar, tror inte många säger vad de tycker heller just för att kyrkan skall vara modern och välkomna alla osv. Hur många anser att t.ex. homosexualitet är något dålig. Men något som verkligen är sell-out är många av dagens konfirmationsläger. Där har det gått för långt imo.

Capture:

Men jag tycker inte att kristendomen verkar har försvunnit från konfirmationen.

Jag anser inte att den har försvunnit helt men att att den på vissa läger har försvunnit alldeles för mycket och kraven på konfirmanderna egentligen är obefintliga.

Imoon:

Öh? Vad skrev jag om då? Läs om läs rätt.

Du skrev att ni gick på Gudstjänster också, jag antog att ni inte gick på 20 st under de veckorna ni var på läger. Är det svårt att förstå att alla inte gör exakt samma saker på konfirmationsläger hur gärna du än vill tro det?

Imoon:

Jag tror inte en sekund på att kristna konfirmationen av den typen existerar, du hör väl själv hur absurt det låter?

Ja, det är absurt men det betyder inte att de inte existerar.

Imoon:

som upplevt det som så har varit på läger där kristendomen av någon dum anledning haft en väldigt liten plats

Jo, det säger sig självt.

Imoon:

Om du på allvar TROR att SvK eller annan kyrka skulle anordna sådana konfirmationsläger så... ja.

Jag har pratat med folk som har varit på konfirmationsläger där kristendomen har spelat en väldigt liten roll och fokus har legat på något annat. Jag kan givetvis inte veta 100 % säkert då jag inte själv har varit där men jag ser verkligen ingen anledning till att de skulle ljuga. Sedan borde du nog reflektera över vad du själv tror att du vet. Har du inte varit på ett sådant läger eller pratat med någon som har det så kan du inte heller veta att de inte existerar.

Imoon:

Och som sagt tror jag inte en sekund på det.

Okej, jag har inte sagt att du måste tro mig. Du får tro vad du vill men den här tråden handlar just om dessa oseriösa lägren så om du inte har något vettigare att säga än något i stil med "Du vet ingenting, de existerar inte!1!11" så kan du ju lämna tråden nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Oj, vad dåligt att SvK är liberala.[rolleyes][crazy]
Tycker SvK borde ta efter sekter, det skulle bli grymt då.

Du tycker väl inte att man kan vara hur liberal som helst när det gäller moralen som bibeln förespråkar, och att man ändå kan se sig själv som kristen? Isåfall kan man ju lägga ner alla kristna traditioner, skita i att gå i kyrkan, skita i att be (funkar inte ändå) och så vidare, och ändå kalla sig kristen, menar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Du har så rätt! Om man nu vill konfirmera sig, så ska man fan göra det för att man är intresserad av kristendomen, eller för att man helt enkelt redan är kristen.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

men visst kan den vara lite grå och tråkig generellt. Saknar en del tolkningar, tror inte många säger vad de tycker heller just för att kyrkan skall vara modern och välkomna alla osv. Hur många anser att t.ex. homosexualitet är något dålig

In med lite Fred Phelpskaraktärer plz eller lite såna där myndig, uppfostrande predikan om hur de odöpta barnen hamnar skärselden osv så blir det lite intressant liksom, lite jävla show får det vara. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Du skrev att ni gick på Gudstjänster också, jag antog att ni inte gick på 20 st under de veckorna ni var på läger. Är det svårt att förstå att alla inte gör exakt samma saker på konfirmationsläger hur gärna du än vill tro det?

Nej, veckorna innan, borde skrivit det tydligare.

Jag har nära vänner som sitter ganska högt inom SvK och det finns föreskrifter för hur konfirmation skall se ut på ett ungefär så ser det ut som du säger så bör det rapporteras för det är inte ok.

soimpolite:

Sedan borde du nog reflektera över vad du själv tror att du vet. Har du inte varit på ett sådant läger eller pratat med någon som har det så kan du inte heller veta att de inte existerar.

Jag har nära vänner som sitter ganska högt inom SvK och det finns föreskrifter för hur konfirmation skall se ut på ett ungefär så ser det ut som du säger så bör det rapporteras för det är inte ok.

soimpolite:

[smile]

[rolleyes][zzz]

Hovnarren:

Du tycker väl inte att man kan vara hur liberal som helst när det gäller moralen som bibeln förespråkar

Nej, självklart inte. Men moralen inom SvK är fortfarande på en, enligt mig, bra nivå. Jag känner även att hellre liberal än att man är total, som romersk-katolska där det förekommer lögner i U-länder för att hindra människor från att använda preventivmedel. Jag tycker att det går för långt många gånger och jag tycker inte heller att SvK har gått ifrån den bibliska moralen.

Hovnarren:

skita i att be (funkar inte ändå)

Jo. Även om ingen "lyssnar" så får det uppenbarligen religiösa personer att må bra, inte sant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Motivera gärna det.

Fattar inte grejen med det. Räcker som motivation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Men moralen inom SvK är fortfarande på en, enligt mig, bra nivå.

Okej, jag tror dig.

Imoon:

Jag tycker att det går för långt många gånger och jag tycker inte heller att SvK har gått ifrån den bibliska moralen.

Situationen i Sverige är ganska unik. Sedan Hedenius attacker mot SvK har de bara blivit mer och mer liberala, frågan är om det inte brister någon gång...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Sedan Hedenius attacker mot SvK har de bara blivit mer och mer liberala, frågan är om det inte brister någon gång...

Känner ej till detta?[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Nej, veckorna innan, borde skrivit det tydligare.

Och då borde du alltså direkt fattat att jag inte syftade på din typ av konfirmationsläger.

Imoon:

Jag har nära vänner som sitter ganska högt inom SvK och det finns föreskrifter för hur konfirmation skall se ut på ett ungefär så ser det ut som du säger så bör det rapporteras för det är inte ok.

Exakt vad är det i min beskrivning som inte är okej? Misstänker att du missuppfattat ytterligare. Sedan behöver du inte tvunget repetera dig eller försöka dissa mig med smileys. Svara istället på det jag skriver, allt annat är bara pinsamt.

dazed_and_confused:

In med lite Fred Phelpskaraktärer plz eller lite såna där myndig, uppfostrande predikan om hur de odöpta barnen hamnar skärselden osv så blir det lite intressant liksom, lite jävla show får det vara.

Ja det låter bra. Bad för övrigt till Gud igår för första gången på evigheter och efter ca 2 h uppfylldes min önskan!

Bash a Brat:

Fattar inte grejen med det.

Räcker inte alls. Kan du ha en åsikt att det är töntigt bör du kunna förklara varför


   
SvaraCitera