Aviseringar
Rensa alla

Dagens människor är så lata...


Ämnesstartare

Vi människor har blivit alltför bortskämda. Vi har mopeder, bilar, mobiltelefoner, surfplattor osv. Vi tar bilen, även om man t.ex bor mitt i stan och ska till affären, tar folk bilen, istället för en liten promenad. Vart är samhället på väg?
Jag tål kritik


   
Citera

Ja du, det hat jag också undrat ganska länge


   
SvaraCitera
Goldar

Vi har bidrag så att man inte behöver jobba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Goldar:
Vi har bidrag så att man inte behöver jobba.

Men det var ju inte jobb jag snackade om. Vi använder hårspray som förstör ozonlagret, som håller på att försvinna på grund av oss människor. Vi hugger ner en Massa träd och samtidigt blir hundratals djur utan hem. Vi människor måste ändra på vårat beteende


   
SvaraCitera

Vet en kille som brukade jaga och fiska och vara jätteaktiv förr när han var ung. Nu är han pensionär rejält överviktig och åker mellan två stycken restauranger/caféer och sitter med sina polare och käkar hela dagarna... Var dag.


   
SvaraCitera

JagOchMinPanda: Vi tar bilen, även om man t.ex bor mitt i stan och ska till affären, tar folk bilen, istället för en liten promenad.

Har inte ens en bilCool


   
SvaraCitera
Goldar

JagOchMinPanda:

Men det var ju inte jobb jag snackade om. Vi använder hårspray som förstör ozonlagret, som håller på att försvinna på grund av oss människor. Vi hugger ner en Massa träd och samtidigt blir hundratals djur utan hem. Vi människor måste ändra på vårat beteende

Vi skänker biståndspengar till fattiga länder så att mindre svälter eller dör i sjukdomar trots att jorden är överbefolkad.


   
SvaraCitera

Vi är gjord att vara lata/spara energi 


   
SvaraCitera

JagOchMinPanda: Jag tål kritik

Hjärta

schim:
Vi är gjord att vara lata/spara energi 

Hjärta


   
SvaraCitera

Goldar:

Vi skänker biståndspengar till fattiga länder så att mindre svälter eller dör i sjukdomar trots att jorden är överbefolkad.

Birth_rate_figures_for_countries.PNG
Speciellt fattigt är vissa delar utav Afrika och många dör där. Därför så föds också mest personer där just för att som familj kunna hjälpas åt. Om mindre folk dör och mindre fattigdom så kommer troligtvis det bli mer jämt.


   
SvaraCitera

Människans natur är att kämpa när de behöver kämpa och vara lata när de inte behöver kämpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Goldar:

Vi skänker biståndspengar till fattiga länder så att mindre svälter eller dör i sjukdomar trots att jorden är överbefolkad.

ja, visst, vi gör bra saker också, men det var dom dåliga sakerna vi gjorde som jag pratade om. Och det är inte bara vi i Sverige, utan det är över hela världen, och alla länder skänker inte pengar till fattiga länder


   
SvaraCitera
Goldar

JagOchMinPanda:

ja, visst, vi gör bra saker också, men det var dom dåliga sakerna vi gjorde som jag pratade om. Och det är inte bara vi i Sverige, utan det är över hela världen, och alla länder skänker inte pengar till fattiga länder

Privat personer skänker också pengar.
Sedan är det väl inte särskilt bra igentligen att vi skänker pengar för att hålla fler vid liv när jorden är överbefolkad?


   
SvaraCitera
b1son

Goldar:

Privat personer skänker också pengar.
Sedan är det väl inte särskilt bra igentligen att vi skänker pengar för att hålla fler vid liv när jorden är överbefolkad?

jorden är inte ens överbefolkad. det är ju bland andra vi här i sverige som bara beslagtar en alldeles för stor del av jordens resurser


   
SvaraCitera
Goldar

böghög:

jorden är inte ens överbefolkad.

Källa på det?

böghög: det är ju bland andra vi här i sverige som bara beslagtar en alldeles för stor del av jordens resurser

Och tur det. Är inte du glad att vi inte är fattiga som de är nere i Afrika?


   
SvaraCitera