Aviseringar
Rensa alla

Dagens musik suger!


Ämnesstartare

Är jag ensam med att tycka att dagens musik är sämst? När jag hör t.ex. Lady Gaga, Nicki Minaj eller Justin Bieber på radion blir jag trött på världen. Hur kan man lyssna på sån musik? Felet med de flesta tonåringarna är att de inte tänker för sig själva. De lyssnar på musik som bara handlar om fester, sex och liknande.

Artisterna idag skriver inte sina egna låtar, fixar sina röster med autotune och ska se helt perfekta ut. Varför kan inte alla inse det? Musik idag har nästan ingen känsla i sig, och all popmusik idag låter likadant. Jag är ett stort fan av rockmusik ifrån 80,90-talet och tål inte att lyssna på musiken som spelas på MTV idag. Är det nån som känner likadant? [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Words!!

JAG KÄNNER PRECIS SOM DU! 😀


   
SvaraCitera

Finns mycket bra musik idag också och det fanns mycket dålig musik på 80, 90-talet med.


   
SvaraCitera

Panda:

Finns mycket bra musik idag också och det fanns mycket dålig musik på 80, 90-talet med.

this

Det är bara det att den dåliga musiken från den tiden inte lever kvar idag, därför det känns som det var mycket högre standard förr. Och givetvis att det är enormt mycekt större utbud idag, då det är mycket lättare att få ut sin skit


   
SvaraCitera

Vad gillar du för artiser/band![wink]


   
SvaraCitera

radiopopen har med en del undantag alltid sugit, oavsett tid, det finns mycket bra musik som görs idag men den hittar du inte på rixfm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är klart att det har funnits dålig musik i alla tider men det känns som att det finns för lite bra musik nu. Och det som var mainstreem för 20 år sedan var mycket bättre än den populäraste musiken idag. Jag gillar Guns n Roses, Alice in Chains, Pearl jam, Nirvana, Joan jett och Red Hot Chili peppers. XD älskar verkligen musik!![smile]


   
SvaraCitera

känner att du är trångsynt.


   
SvaraCitera

du kan suga


   
SvaraCitera

musik "idag" (några år give or take) är ju ofta bättre än nånsin förut
lyssnar ej på radio btw


   
SvaraCitera

Musicismylife:

Är jag ensam m

men då lyssnar du helt enkelt på fel musik då ju. ta pop, har alltid sugit. MJ sög, abba sög, madonna sög, britney sög, lady gaga suger, bieber sug osv. visst rock kanske var bra förr men suger nu men hip hopen är grym nu och var grym nu, resten skiter jag i

sluta klaga och lyssna inte på radio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med, bra musik slutade göras efter 90-talet, har int gjorts ett ända bra album på 2000-talet, liksom nämn 5 bra band idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina favorit band är ac/dc guns and roses metallica rolling stones green day nirvana linkin park och ramones


   
SvaraCitera

Det görs mycket bra musik idag. Att den inte spelas så mycket på de populäraste radio och tvkanalerna betyder inte att den inte finns.

Mycket av den musiken från förr vi gillar idag var ju inte alltid så populär när den var ny så att påstå att det som är populärt idag inte är lika bra som det som var inne på den tiden tycker jag väl inte är helt rätt. Det har alltid spelats mycket skräpmusik framför bra musik på radio.


   
SvaraCitera

Musicismylife:

Lady Gaga

Är inte nödvändigtvis dålig. Det är bra hantverk,sen att musiken och produktionen inte tilltalar mig,är en annan sak.

Musicismylife:

Artisterna idag skriver inte sina egna låtar

The Monkees skrev inte heller sina egna låtar. Joan Baez framförde mest Bob Dylan låtar, osv.

Musicismylife:

tål inte att lyssna på musiken som spelas på MTV idag

Där håller jag med dig dock. På 90-talet spelade åtminstone Nirvana unplugged. Men idag är allt ett rent helvete.


   
SvaraCitera