Aviseringar
Rensa alla

Dagens musik suger!


nää

tycker dom är intressanta [smile]


   
SvaraCitera

Finns många som gör bra rockmusik fortfarande men ofta är det väl inte särskilt nyskapande utan tidigare upptrampad terräng som artisterna går i. Själv tycker jag nog också att 60 och 70-talet är något lite intressantare än åttiotalet men...


   
SvaraCitera
höna

det finns bra musik idag också, och bara för att de fanns bra musik på 50 80 90 talet betyder det inte att all musik då var bra. mycket musik då sög hästballe precis som viss musik idag gör dt

lättare att slå igenom trots dålig röst/musik idag tror jag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag menade inte att all musik som görs idag är kass, men jag tycker att kvaliteten på musiken är sämre och det görs inte lika mycket originell musik längre. Eftersom jag lyssnar på rockmusik finns det inte så mycket ny musik som jag gillar, eftersom att rockmusiken idag är svag. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Zsasz

Musicismylife:

Eftersom jag lyssnar på rockmusik finns det inte så mycket ny musik som jag gillar, eftersom att rockmusiken idag är svag.

Själv skulle jag nog säga att jag tror att det förmodligen finns lika mycket bra musik idag som "förr", den största skillnaden är nog att det idag görs så pass mycket att det är svårt att filtrera ut de kassa banden, innan blev nästan bara de bra banden signade helt enkelt, och de som visade sig att inte vara bra har helt enkelt blivit bortglömda med tiden (för det släpptes en massa skit även förr i tiden), idag med internet, själv-släpp av skivor och en extrem mängd av skiv-studior så finns det en extrem mängd band, letar du tillräckligt mycket kan du säkert filtrera ut minst ett par dussin band som är minst lika bra som de klassiska rockbanden..


   
SvaraCitera

Hej, 90talet vill ta ett snack med dig.


   
SvaraCitera

Musicismylife:

Är det nån som känner likadant?

Håller med nästan helt!

Undantag:


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att dagens musik suger.

Däremot suger mycket mainstream-musik idag...


   
SvaraCitera

Du menar att dagens musik som spelas i radion är dålig.


   
SvaraCitera

Jag tycker det görs jävligt bra musik både då som nu.


   
SvaraCitera

Gillar man inte Lady Gaga behöver man inte lyssna på henne.
Jag tycker att det gör väldigt mycket både bra och dålig musik men man får faktiskt se till att lyssna på det man själv gillar.
Alla gillar olika, det finns faktiskt folk som gillar musik som du finner är dålig.


   
SvaraCitera

populär musiken suger! Punk is the shit[bigcheers]


   
SvaraCitera

Musicismylife:

Jag gillar Guns n Roses, Alice in Chains, Pearl jam, Nirvana, Joan jett och Red Hot Chili peppers. XD älskar verkligen musik!!

haha din musiksmak kommer rakt från guitar hero

det finns bra musik idag också. ta fram ett instrument och spela.


   
SvaraCitera
KoerV

Så jävla Word!

Gillar dock mer eller mindre bara Metal.. Dock är den flesta Metal idag kass och går mer åt Metalcore för varje låt som kommer ut...

OLD IN FLAMES, AT THE GATES and shit like that! Riktig Melodic Death Metal 🙂

Lyssna och njut!

🙂


   
SvaraCitera

ja sedan Brahms, Agapkin, Haydn, Mahler med flera sanna musiker gått ur världen har bara skändande lyckats komma ur skapares tafatta sinnen.

[cute]


   
SvaraCitera