Forumet - dagens ungdom

dagens ungdom

504 0 49
varför är de överlag så jävla obildade? jag förstår verkligen inte. följande uttalanden kommer från personer som väl är nånstans mellan 14-16. bedöm själva.

marx! du vet. har festligt skägg, and doesnt afraid of anything.
men, va?:(
"egendom är stöld", sa marx.
vad är egendom?

-f15

För att jag tycker faktiskt att deras musik är bra och bara för att man lyssnar på det betyder det inte att man är nazist!
-bisexuell f15, om pluton svea

??????????
-f17

liksom, va. är det dessa människor som man kommer förväntas samexistera med de kommande 20 åren, tills de råkar bada med en inkopplad brödrost bara för att de inte vet att det är farligt? [cry]

Spana också in:

mörknäs:

liksom, va. är det dessa människor som man kommer förväntas samexistera med de kommande 20 åren, tills de råkar bada med en inkopplad brödrost bara för att de inte vet att det är farligt? [cry]

Jag tycker det mest bedrövliga är att se 20 åringar (t.ex.) som inte lärt sig att skriva KORREKT SKRIFTSPRÅK OCH ATT STAVA. Det gör mig helt galen och jag dömer personen rakt av.
Jag vet, jag vet. Jag är ju trots allt i den åldersgruppen och tvingas därför gå i skolan med dessa människor. Har fått höra många fina kommentarer såsom t.ex:

"Guds rike? Ligger inte det nedanför Blekinge?"
"Vad är 'på måfå'?"
"Om bilen kör i nordsyd då, vad händer då?"
"Öh, okej. Vad betyder 'ambivalent'?"
"Källkritik, vad är det?"
Lounge fact:

Jag tycker det mest bedrövliga är att se 20 åringar (t.ex.) som inte lärt sig att skriva KORREKT SKRIFTSPRÅK OCH ATT STAVA. Det gör mig helt galen och jag dömer personen rakt av.

[zzz]

[no-no]

och grundläggande allmänbildning och språklig förmåga borde man ha när man är 15, så det är lika sant för dessa. och allt som oftast helt frånvarande.

Capture:

Jag vet, jag vet. Jag är ju trots allt i den åldersgruppen och tvingas därför gå i skolan med dessa människor. Har fått höra många fina kommentarer såsom t.ex:

fler citat! [party]
Lounge fact:

Glad att jag höll ett tal om källkritik på nationella provet i svenska [love]

Duktigt!

Vår lärare hade bestämt sig för att ge oss en uppgift som var upplagd som en riktigt ordentlig rapportskrivning, så visste många av mina klasskamrater inte ens vad källkritik var för något. Tyckte lite synd om henne då.

mörknäs:

fler citat! [party]

Jag och Emma funderade ett tag på att börja samla alla korkade citat mina klasskamrater slängde ur sig i ett fint litet anteckningsblock, men det blev aldrig av. Det är lite synd då jag glömt många av de bästa nu. [sad]
Chickfactor:

en massa fårskallar+ min utstrålning=win.

såpass, go for it! [party]

sylar:

Det är ju sant. Man är ju inte mördare för att man dödar någon i sin dröm.

det skulle jag kunna acceptera om det rörde sig om ett band som inte var skitdåliga. och de är, rent objektivt, skitdåliga. faktiskt.
mörknäs:

och grundläggande allmänbildning och språklig förmåga borde man ha när man är 15, så det är lika sant för dessa. och allt som oftast helt frånvarande.

Ska jag kommentera att du inte använder stor bokstav i början av mening och använder "och" efter punkt? Du förstår min poäng.

Stämmer.. tycker det är skrämmande.
Capture:

Duktigt!

Tutade förhoppningsvis in någonting i deras hjärna.

Capture:

Vår lärare hade bestämt sig för att ge oss en uppgift som var upplagd som en riktigt ordentlig rapportskrivning, så visste många av mina klasskamrater inte ens vad källkritik var för något. Tyckte lite synd om henne då.

[cry]