Aviseringar
Rensa alla

dagens ungdom


Ämnesstartare

Lounge fact:

Jag tycker det mest bedrövliga är att se 20 åringar (t.ex.) som inte lärt sig att skriva KORREKT SKRIFTSPRÅK OCH ATT STAVA. Det gör mig helt galen och jag dömer personen rakt av.

[zzz]

[no-no]

och grundläggande allmänbildning och språklig förmåga borde man ha när man är 15, så det är lika sant för dessa. och allt som oftast helt frånvarande.

Capture:

Jag vet, jag vet. Jag är ju trots allt i den åldersgruppen och tvingas därför gå i skolan med dessa människor. Har fått höra många fina kommentarer såsom t.ex:

fler citat! [party]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Glad att jag höll ett tal om källkritik på nationella provet i svenska [love]

Duktigt!

Vår lärare hade bestämt sig för att ge oss en uppgift som var upplagd som en riktigt ordentlig rapportskrivning, så visste många av mina klasskamrater inte ens vad källkritik var för något. Tyckte lite synd om henne då.

mörknäs:

fler citat! [party]

Jag och Emma funderade ett tag på att börja samla alla korkade citat mina klasskamrater slängde ur sig i ett fint litet anteckningsblock, men det blev aldrig av. Det är lite synd då jag glömt många av de bästa nu. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

en massa fårskallar+ min utstrålning=win.

såpass, go for it! [party]

sylar:

Det är ju sant. Man är ju inte mördare för att man dödar någon i sin dröm.

det skulle jag kunna acceptera om det rörde sig om ett band som inte var skitdåliga. och de är, rent objektivt, skitdåliga. faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

och grundläggande allmänbildning och språklig förmåga borde man ha när man är 15, så det är lika sant för dessa. och allt som oftast helt frånvarande.

Ska jag kommentera att du inte använder stor bokstav i början av mening och använder "och" efter punkt? Du förstår min poäng.

Stämmer.. tycker det är skrämmande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan nog till viss del vara för att det många ggr finns en anti-intellektuell kultur där dem som visar minsta tecken på kunskap blir nördar och liknande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Duktigt!

Tutade förhoppningsvis in någonting i deras hjärna.

Capture:

Vår lärare hade bestämt sig för att ge oss en uppgift som var upplagd som en riktigt ordentlig rapportskrivning, så visste många av mina klasskamrater inte ens vad källkritik var för något. Tyckte lite synd om henne då.

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ska jag kommentera att du inte använder stor bokstav i början av mening och använder "och" efter punkt? Du förstår min poäng.

din poäng är felaktig. använder du sökfunktionen kreativt så är det inte svårt att hitta någon av de utläggningar jag gjort om varför versalisering är idiotiskt. det är snarare du som framstår som en idiot om du kritiserar mig för det utan att ha koll på varför jag inte använder mig av det. "och" efter punkt är helt logiskt i vissa sammanhang, av samma skäl som jag allt som oftast frångår vedertagen punktuation i sammanhang med citationstecken och dylikt. det är helt enkelt mer logiskt.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Tutade förhoppningsvis in någonting i deras hjärna.

Tveksamt, men det finns ju alltid en liten chans!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

.

If you say so


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Tveksamt, men det finns ju alltid en liten chans!

Tror att de flesta [zzz] som vanligt när någon håller tal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tvivlar på att gårdagens ungdom var klokare.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Tror att de flesta [zzz] som vanligt när någon håller tal.

Ja, men nu är det ju läraren som ska bedöma och inte de, som tur är.
Sen får de helt enkelt skylla sig själva när de missar saker de faktiskt kan ha nytta av. Är ju inte du som kommer få underkänt på grund av felaktiga källor i alla fall. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ja, men nu är det ju läraren som ska bedöma och inte dem, som tur är.
Sen får de helt enkelt skylla sig själva när de missar saker de faktiskt kan ha nytta av. Är ju inte du som kommer få underkänt på grund av felaktiga källor i alla fall. [smile]

Exactly


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Exactly

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Kan nog till viss del vara för att det många ggr finns en anti-intellektuell kultur där dem som visar minsta tecken på kunskap blir nördar och liknande...

då är det väl det som är problemet, men det är ingen ursäkt för att helt enkelt inte kunna. möjligen en ursäkt för att inte använda sig av kunskapen.

Lounge fact:

If you say so

ja. ingen punkt där, förresten. samt helt omotiverat användande av engelska.

schism:

Jag tvivlar på att gårdagens ungdom var klokare.

möjligt, men det är ingen ursäkt.


   
SvaraCitera