Aviseringar
Rensa alla

Dagens ungdom


Ämnesstartare

Något jag har funderat på länge är hur klädstilen har förändrats i sverige. Kvinnor har historiskt sätt alltid klätt sig mycket mer utmanande än män för att visa upp sina kroppar för både män och andra kvinnor. men jag har lagt märke till att män börjar förändra sin klädstil i allafall svenska ungdomar. ex. killar som går runt med supertajta jeans så man ibland ser deras paket, rosa tröjor, och kläder i starka färger. Hur har det ens blivit populärt? Går du in på JC finns bara jeans i barnstorlekar på avdelningen för män. Jag kan förstå om någon som är gay klär sig så, men jag förstår inte varför någon som är hetero klär sig så. Man gör sig till åtlöje att gå runt i sånna kläder.  Dessutom är det fult och knappast en brudmagnet att gå rund i sån utstyrsel. de flesta tjejer jag talat med tycker att det är sjukt fult. Tidigare var det exempelvis enbart mer vanligt tror jag att homosexuella klädde sig på det sättet. Men idag gör vanliga ungdomar det också. Jag förstår inte hur klädstilen har förändrats så fort och vad som får människor att klä sig i sådan utstyrsel. Det finns säkert flera här så är en av dom. Förklara gärna varför ni klär er så, därför att jag förstår det inte. Är det för att ni vill mota bort tjejer? ännu mindre förstår jag hur det har blivit så populärt.


   
Citera
Ämnesstartare

Har inte märkt av det du beskriver, bara en massa hipsters


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du tänkt på att männen kanske klär sig tajt för din skull? =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha asså ay mami


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du stirrar för mycket på killars paket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungdomar börjar väl fatta att man har en egen vilja och klär sig/ ser ut som dom själva vill. Nu kan jag bara prata för mig själv men jag bryr mig inte vad tjejer tycker om min stil för jag klär mig i en stil som jag själv tycker är snygg och inte vad andra tycker är snyggt. 

Alla killar måste ju ha en liten smygbög gömd inom sig Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har dock inte sett det du säger. Det finns väl jeans i alla storlekar på JC och andra affärer?

Patrick:
Något jag har funderat på länge är hur klädstilen har förändrats i sverige. Kvinnor har historiskt sätt alltid klätt sig mycket mer utmanande än män för att visa upp sina kroppar för både män och andra kvinnor. men jag har lagt märke till att män börjar förändra sin klädstil i allafall svenska ungdomar. ex. killar som går runt med supertajta jeans så man ibland ser deras paket, rosa tröjor, och kläder i starka färger. Hur har det ens blivit populärt? Går du in på JC finns bara jeans i barnstorlekar på avdelningen för män. Jag kan förstå om någon som är gay klär sig så, men jag förstår inte varför någon som är hetero klär sig så. Man gör sig till åtlöje att gå runt i sånna kläder.  Dessutom är det fult och knappast en brudmagnet att gå rund i sån utstyrsel. de flesta tjejer jag talat med tycker att det är sjukt fult. Tidigare var det exempelvis enbart mer vanligt tror jag att homosexuella klädde sig på det sättet. Men idag gör vanliga ungdomar det också. Jag förstår inte hur klädstilen har förändrats så fort och vad som får människor att klä sig i sådan utstyrsel. Det finns säkert flera här så är en av dom. Förklara gärna varför ni klär er så, därför att jag förstår det inte. Är det för att ni vill mota bort tjejer? ännu mindre förstår jag hur det har blivit så populärt.


   
SvaraCitera
Kudhos

Som en användare av tajta jeans; min anledning är att man känner sig snygg som satan i dem.

Resten kan jag inte tala för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Som en användare av tajta jeans; min anledning är att man känner sig snygg som satan i dem.

Förutom att det inte är snyggt.


   
SvaraCitera
Kudhos

Patrick:

Förutom att det inte är snyggt.

Smaken är som baken~~~~


   
SvaraCitera
reben

bra sätt minska konsumtion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: bra sätt minska konsumtion

va?


   
SvaraCitera
reben

Patrick:

va?

att tillverka fula kläder försök se det bra istället !!


   
SvaraCitera
Jamesy

Patrick:
Något jag har funderat på länge är hur klädstilen har förändrats i sverige. Kvinnor har historiskt sätt alltid klätt sig mycket mer utmanande än män för att visa upp sina kroppar för både män och andra kvinnor. men jag har lagt märke till att män börjar förändra sin klädstil i allafall svenska ungdomar. ex. killar som går runt med supertajta jeans så man ibland ser deras paket, rosa tröjor, och kläder i starka färger. Hur har det ens blivit populärt? Går du in på JC finns bara jeans i barnstorlekar på avdelningen för män. Jag kan förstå om någon som är gay klär sig så, men jag förstår inte varför någon som är hetero klär sig så. Man gör sig till åtlöje att gå runt i sånna kläder.  Dessutom är det fult och knappast en brudmagnet att gå rund i sån utstyrsel. de flesta tjejer jag talat med tycker att det är sjukt fult. Tidigare var det exempelvis enbart mer vanligt tror jag att homosexuella klädde sig på det sättet. Men idag gör vanliga ungdomar det också. Jag förstår inte hur klädstilen har förändrats så fort och vad som får människor att klä sig i sådan utstyrsel. Det finns säkert flera här så är en av dom. Förklara gärna varför ni klär er så, därför att jag förstår det inte. Är det för att ni vill mota bort tjejer? ännu mindre förstår jag hur det har blivit så populärt.

Läs om genus, och rannsaka ditt beteende är du snäll.
1. Könsuttryck är ett begrepp som förklarar hur en viss person väljer att uttrycka sitt kön på. Detta har inget att göra med sexualitet.
2. Samhället vi lever i är extremt heternormativt och det visar du på i ditt inlägg.
3. Prata inte med mig.


   
SvaraCitera
Jamesy

Och du har ingen rätt till att hacka ner på andra människor. Bara för att du inte finner att deras klädstil är fin, behöver du inte nedvärdera homosexuella. 


   
SvaraCitera