Aviseringar
Rensa alla

Dagens viktigaste mål


rostat bröd och sylt, bra grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

men det kan vara en faktor, brukar dock i vanliga fall se till att det finns ägg och bröd hemma!

Ägg är bra frukost. Mellankokt! Jobbigt att göra iordning på morgonen dock. 


   
SvaraCitera

Ibland

Jag vet inte. När jag vaknar så har jag inte någon vidare matlust. Först efter  en timma kanske jag känner för att äta.
       Hela mitt liv har det varit en ganska så fattig frukost där vi brukade endast äta en macka med ost på exempelvis. Så jag är fortfarande fast i att inte tillreda någon vidare, redig mål mat vid frukost. Även om jag kanske vore att känna matlust då ifall det hade varit en rikare måltid.

För de flesta så antar jag att frukost är en viktig del då många oftast sover om natten och vaknar upp till frukosten och det första mål till att ge energi för dagen. Som man brukar säga*

Jag brukar vakna lite närsomhelst så jag har ingen vidare rutin på frukostmålet. Om jag vaknar sent så ersätts frukosten med lunch många gånger. Och somsagt, dom få gånger som jag äter frukost så är det ett svagt mål.


   
SvaraCitera

Gillar egentligen inte att äta frukost men måste eftersom det tar 8 timmar innan jag få min nästa måltid (vanlig vardag)


   
SvaraCitera

äter frukost så fort jag vaknar. på vardagar havregrynsgröt med havremjölk och blåbärssylt. på helgen måste man äta bananpannkakor, annars är det inte helg på riktigt.


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen: Ja

Jag försöker så gott det går och om jag hinner. Dock hinns det inte alltid med, då jag har två jobb som ibland faller varandra tätt inpå på förmiddagarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sinnessjuk uns: på helgen måste man äta bananpannkakor, annars är det inte helg på riktigt.

Då har jag gjort fel hela livet Ledsen


   
SvaraCitera

Äter typ: 

Frukost 05.30 - Yoghurt, flingor och mackor
Frukost 09.00 - en banan eller en macka
Lunch 11.30 - Varierad, ock rejäl måltid 
Kvällsmat/middag 18-19.00. Varierar. 


   
SvaraCitera

Vill egentligen äta "riktigt och länge" men har inte tid och lust halv sex på morgonen. 


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Då har jag gjort fel hela livet Ledsen

gör om, gör rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är förvånad över hur få det är som svarat nej i pollen! Vår lärare frågade hur många i klassen som äter frukost och det var nog en tredjedel som inte räckte upp handen. Spännande.


   
SvaraCitera

Självklart. Överlever knappt fram tills lunch även när jag äter en ordentlig frukost, vill inte föreställa mig hur det hade varit utan.


   
SvaraCitera

Nej. Ytterst sällan. 


   
SvaraCitera

hur överlever folk här utan frukost, ni måste vara en annan art. sjukt coolt. vill också.


   
SvaraCitera