Aviseringar
Rensa alla

Dagligt intag av mat


Ämnesstartare

Kan någon skriva hur mycket man ska äta per dag om man är 1,57cm o väger 48kg? Jag måste få veta! Vill inte ha någon kaloriuträkning.. det kan jag göra själv.. typ hur många måltider o hur stora.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tills du är mätt.

Och lite till...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du är 1,57cm och väger 48 så borde du äta minst fyra måltider per dag. frukost, lunch, middag och kvällsmål . tycker de verkar som att du väger för lite, men fyra måltider brukar stämma när de gäller din längd och vikt . Ät inte för lite, vännen, de kommer inte sluta bra . Tro mig [n]


   
SvaraCitera

Äter gör man när man är hungrig och då äter man det man tycker är gott tills man inte är hungrig längre.

Jobbigt att folk ska krångla till allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Äter gör man när man är hungrig och då äter man det man tycker är gott tills man inte är hungrig längre.

Men tänk att det finns dem som aldrig blir hungriga och aldrig mätta heller..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maketheday:

Men tänk att det finns dem som aldrig blir hungriga och aldrig mätta heller..

Tre bananer, varken mer eller mindre.

Nä men det är väl ganska så individuellt, inte bara beroende på längd/vikt. Fråga sjuksköterskan på skolan eller en kostrådgivare om du känner nån sån.


   
SvaraCitera

Herregud.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Tills du är mätt.


   
SvaraCitera

Testa nu då, sätt dig ner vid köksbordet och försök ät så mycket mat du kan. Annars tror jag inte på att du varken kan känna hunger eller mättnad.


   
SvaraCitera

maketheday:

Men tänk att det finns dem som aldrig blir hungriga och aldrig mätta heller..

Konstigt... men är inte så insatt, om du behöver räkna massa kalorier och sånt krångligt så är det väl bäst du gör det, jag är sämst på sånt här så tillför nog inte så mycket [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Testa nu då, sätt dig ner vid köksbordet och försök ät så mycket mat du kan. Annars tror jag inte på att du varken kan känna hunger eller mättnad.

Ja men man kanske inte är hungrig o man blir kanske aldrig mätt.. man kanske kan äta tills man kräks. Det finns ju dem som inte vet vad som är lagomt.


   
SvaraCitera

Ät när du är hungrig, ät riktig mat och ät bara godis och skräpmat sällan, typ en gång i veckan.

Dont worry, be happy. Varför vill du veta öht? Vad tänker du göra med informationen du ev finner här?


   
SvaraCitera

Det är nog bra att äta 4 - 5 gånger om dan. Ät tills du känner dig mätt [smile] Att få i sig frukt och grönsaker varje dag är ju jätte bra, också[smile]
Som tex:
Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och om du blir hungrig innan du ska sova så kan man ju ta någon macka eller frukt [smile]


   
SvaraCitera

Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag. Till mellanmål räcker en filtallrik, en smörgås eller lite frukt.

När du ska "dosera" de större måltiderna kan du ju försöka titta på hur mycket de andra äter för att få en uppfattning om vad som är "normalt" om du tycker att det är svårt att avgöra själv. Fyll hela tallriken, tänk på tallriksmodellen.


   
SvaraCitera