Aviseringar
Rensa alla

Dags att än en gång sparka på den liggande rättsäkerheten!


Ämnesstartare

​​​Jävligt genomtänkt förslag! [party]

Du kan alltså anmäla hela grupper för vad enskilda individer gör!

Själv sitter jag nu och designar affischer och klistermärken märkta med alla grupper och organisationer jag ogillar. [y]

ÄNDRAT 2009-05-06 20:41
EDIT:

Det jag menade var självklart att om det här går igenom så går det att STRAFFA hela grupper för vad individer gör. Var vissa här på forumet som inte förstod det så därför ville jag förtydliga.


   
Citera

"Sidan du sökte kunde inte hittas

Sidan du söker kunde inte hittas på Sydsvenskan.se. Felet kan bero på en rad olika saker men du kan prova att antingen göra en ny sökning i sökrutan nedan eller att klicka på länken som tar dig tillbaka till Sydsvenskan.se (startsidan)"

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

[sad]

Funkar nu, sorry. [crazy]


   
SvaraCitera

ser inget fel i det där


   
SvaraCitera

Det kommer ju aldrig leda någonstans.


   
SvaraCitera

Oj shit, nu lär ung vänster få det svårt! De affischerar ju överallt.

Oh well[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ser inget fel i det där

Okej, så om jag t.ex. gör en kopia av någon grupps affischer och sätter den på olagliga ställen, så att den gruppen bli anmäld, är det lugnt? [confused]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Själv sitter jag nu och designar affischer och klistermärken märkta med alla grupper och organisationer jag ogillar. [y]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Oj shit, nu lär ung vänster få det svårt! De affischerar ju överallt.

Nu lär ALLA utom de som är rika nog att göra reklam för sina saker/organisationer få det svårt.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Nu lär ALLA utom de som är rika nog att göra reklam för sina saker/organisationer få det svårt.

Nej för det kommer inte att gå igenom.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Okej, så om jag t.ex. gör en kopia av någon grupps affischer och sätter den på olagliga ställen, så att den gruppen bli anmäld, är det lugnt?

det är så deet fungerar i det här landet ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raubtier:

Nej för det kommer inte att gå igenom.

Om Pirate Bay-domen kunde gå igenom lär väl det här också kunna det? [zzz] Medhjälp till brott handlar det om.

OF 5:

det är så deet fungerar i det här landet ja

Spelar det nån roll hur det fungerar? Frågan var väl snarare om du tycker det är rätt?

Kom inte och säg att du är så dum att du tycker att bara för att något är lagligt så är det rätt?


   
SvaraCitera

God Konsument:

Nu lär ALLA utom de som är rika nog att göra reklam för sina saker/organisationer få det svårt.

Jag var ironisk[blush]

Jag har inte så höga tankar om den där.. öh.. vad fan ska man kalla det? haha Jag tror helt enkelt inte att någon kommer att fällas.. låter lustigt[bigsmile]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Om Pirate Bay-domen kunde gå igenom lär väl det här också kunna det?

Tvivlar, eftersom det är svårare att bevisa att organisationen haft något att göra med affischeringen.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Spelar det nån roll hur det fungerar? Frågan var väl snarare om du tycker det är rätt?

det som inte är uttryckligen förbjudet är en möjlighet. och då affischering är olagligt så åker organisationen dit eftersom att det är dom som tjänar på den.


   
SvaraCitera