Aviseringar
Rensa alla

Dags att än en gång sparka på den liggande rättsäkerheten!


Ämnesstartare

som snubben säger, skapa fler platser för affishering.

Ett alternativ är ju att låta affiseringsväggarna växa sig tjocka o rensa mer sällan..

Fast samtidigt så vill väl inte komunen ha fler arbetslösa, så även om dom inte säger det är ju klottersanering och liknande låtsas jobb trots allt "jobb" som skapar mindre reél arbetslöshet på pappret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Jag var ironisk[blush]

Jaha. [crazy]

Imoon:

Jag har inte så höga tankar om den där.. öh.. vad fan ska man kalla det? haha Jag tror helt enkelt inte att någon kommer att fällas.. låter lustigt[bigsmile]

Mjo, vi får se. Själv skulle jag inte längre bli förvånad.

Raubtier:

Tvivlar, eftersom det är svårare att bevisa att organisationen haft något att göra med affischeringen.

Mjo, sant.

OF 5:

det som inte är uttryckligen förbjudet är en möjlighet. och då affischering är olagligt så åker organisationen dit eftersom att det är dom som tjänar på den.

Okej, så om jag fifflar till mig en massa pengar och sen sätter in dem på ditt bankkonto så ska du straffas? [confused]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Okej, så om jag fifflar till mig en massa pengar och sen sätter in dem på ditt bankkonto så ska du straffas?

ja gör jag inget åt det så ska jag straffas då jag då har begått brott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja gör jag inget åt det så ska jag straffas då jag då har begått brott

Och varför ska det då gå att anmäla grupper för vad individer gör? De kanske inte vet att nån satt upp deras grejer på olovliga ställen?


   
SvaraCitera

God Konsument:

Och varför ska det då gå att anmäla grupper för vad individer gör? De kanske inte vet att nån satt upp deras grejer på olovliga ställen?

för att en av grundstenarna i svensk lag är att man ska kunna anmäla vem som helst för vad som helst om det sedan faktiskt föreligger brott det är en fråga för polis och åklagare.

Och då det vad jag vet inte har förekommit något utbrett affischerings fall så går det inte att veta om en organisation skulle straffas för vad en individ gör. Men om Malmö gör verklighet av det där så vet man ju snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Och då det vad jag vet inte har förekommit något utbrett affischerings fall så går det inte att veta om en organisation skulle straffas för vad en individ gör. Men om Malmö gör verklighet av det där så vet man ju snart

Och jag tror du förstod att det var vad jag menade. Om det går igenom kommer grupper kunna straffas för individers handlingar, och det tycker åtminstone jag är helt rubbat.


   
SvaraCitera

Puh, trodde det var i Sverige först


   
SvaraCitera

HAHA så otroligt idiotiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Puh, trodde det var i Sverige först

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något måste iallafall göras för att folk ska sluta affischera olagligt.


   
SvaraCitera

Mycket skeptisk till att det kommer gå igenom.

Fast så tänkte jag ju om FRA-lagen och IPRED också [sad]


   
SvaraCitera

bisarrt;F


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Något måste iallafall göras för att folk ska sluta affischera olagligt.

I så fall får det fan vara nåt mer genomtänkt än det här. Detta är ju direkt korkat.

mediakatt:

Fast så tänkte jag ju om FRA-lagen och IPRED också [sad]

Samma här, hade aldrig trott nåt sånt här skulle gå igenom innan de två gjorde det.

Chickfactor:

bisarrt;F

Kreizy


   
SvaraCitera

God Konsument:

Kreizy

gillar det blir askul när suf och uv blir bankrutt och alla ungar tvingar hjärntvättas hos oss[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

gillar det blir askul när suf och uv blir bankrutt och alla ungar tvingar hjärntvättas hos oss[bigsmile]

Haha, fast SUF går ju typ inte att sätta dit. Finns ju ingen juridisk person att ge böterna till.


   
SvaraCitera