Aviseringar
Rensa alla

Dags att börja träna


Jeay_L
Ämnesstartare

Enligt mig själv har jag verkligen sämst kondis! Rider 2 pass på ca 40-60 min 1 dag/vecka, annars går jag på stan, går någon km här och där till och från bussar och så.

Tycker jag själv är alldeles för otränad, var mer vältränad förr men då red jag ju i och för sig flera dagar i veckan. Har dessutom haft problem med mina fotleder enligt någon skum läkare så har jag för långa ledband eller vad det nu var allmänt överrörlig..

Så nu kära UM:are, ge mig tips på roliga träningssätt som ökar på konditionen. Har väldigt lätt att bli uttråkad, t.ex. gillar egentligen att springa men blir uttråkad av att bara springa långa sträckor..

Så ös på med tips nu![cute]


   
Citera
Ämnesetiketter

löpning i terräng är roligare än längs gator lr (ännu värre, löparbanor)


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

Hell_man:

löpning i terräng är roligare än längs gator lr (ännu värre, löparbanor)

Gillar att springa i terräng, komiskt nog så håller mina fotleder bättre för det, kan dock bero på att jag inte bara springer okontrollerat utan faktiskt måste se vars jag sätter fötterna..


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Gillar att springa i terräng, komiskt nog så håller mina fotleder bättre för det, kan dock bero på att jag inte bara springer okontrollerat utan faktiskt måste se vars jag sätter fötterna..

haha ja det är lite sjukt, jag känner samma sak. Jag får ont i fötterna när jag springer på löparbana, men drar jag ut i skogen och snubbar på rötter och diverse stubbar och annat skit är det typ lugnt[party]


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

Hell_man:

haha ja det är lite sjukt, jag känner samma sak. Jag får ont i fötterna när jag springer på löparbana, men drar jag ut i skogen och snubbar på rötter och diverse stubbar och annat skit är det typ lugnt

Har ju tydligen överrörliga leder, inte bara fotlederna tyvärr så jag borde ju ha jättesvårt att röra mig i terräng eftersom mina fotleder far åt H-vete, men ikke ^^ Dock så har dom tränats upp mycket genom ridningen även om dom är väldigt ledsen efter det, speciellt då man haft två pass hoppning eller ridit mycket utan stigbyglar.[blush]


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Så ös på med tips nu![cute]

Roddmaskin + TV/Musik.


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

Buddah:

Roddmaskin

Svårt då jag inte äger nån


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Svårt då jag inte äger nån

Du har säkert pengar undansparade, finns ganska billiga. Du kan komma undan med 1-2k.


   
SvaraCitera

ladda ner träningspass på datorn!

rätt gött och ha någon som säger till en vad man ska göra. en sak mindre o tänka på!

ut och spring och upptäck nya delar av där du bor?


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

Buddah:

Du har säkert pengar undansparade, finns ganska billiga. Du kan komma undan med 1-2k.

Jag kände mig rik då jag insåg att jag hade 600 spänn kvar på bankkortet så nej sparpengar existerar tyvärr inte..

elpedroo:

ut och spring och upptäck nya delar av där du bor?

Vore ju en idé har nog inte mkt att upptäcka tyvärr, har bott i samma by sen jag föddes..[cry]

elpedroo:

ladda ner träningspass på datorn!

rätt gött och ha någon som säger till en vad man ska göra. en sak mindre o tänka på!

Kan ju faktiskt vara en idé


   
SvaraCitera

orientering, badminton, inlines, simma, danspass från internet 🙂 är vad jag kan komma på just nu


   
SvaraCitera
kachin

Jeay_L:

gillar egentligen att springa men blir uttråkad av att bara springa långa sträckor..

orientering 😀
o intervallträning kan du ju köra, eller bara springa i skog. mkt roligare än asfalt o sånt.


   
SvaraCitera

yoga.


   
SvaraCitera

krav maga <3


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

kachin:

orientering 😀

Jag + karta? [tard]

kachin:

o intervallträning kan du ju köra, eller bara springa i skog. mkt roligare än asfalt o sånt.

Helt klart.. Har dock varit ute och busat med hunden idag, typ hoppat hinder och sådär!


   
SvaraCitera