Aviseringar
Rensa alla

Dags att skaffa ny dator, eller vad tror ni?


Ämnesstartare

Min dator, köpt 2009, har alltid varit snabb och pigg. Den har fungerat väldigt bra. Fram tills för strax över ett halvår sedan, då grafikkortet sa upp sig. Jag köpte nytt, varpå datorn åter funkade perfekt. Tills igår. Den har nu, bara sådär, blivit jättetrött.

 Jag har tagit bort allt virus, samt skadliga program. Tagit bort onödiga filer och program. Men det till trots är den hur seg som helst. Börjar datorn tacka för sig?


   
Citera
Ämnesstartare

Uppgradera datorn med en ssd och installera om Windows. Vad sitter det för hårdvara i dator i övrigt? 

Kolla även så att datorn inte är full med damm. En datorn kan inte bli gammal och trött utan orsak om man inte byter program .  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Uppgradera datorn med en ssd och installera om Windows. Vad sitter det för hårdvara i dator i övrigt? 

Vad som finns i burken har jag ingen koll på, jag kan bara prestandan i siffror utantill. Men till Windows har jag inga installationsskivor. Original var det Vista, men uppdaterade till Windows 7.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:

Vad som finns i burken har jag ingen koll på, jag kan bara prestandan i siffror utantill. Men till Windows har jag inga installationsskivor. Original var det Vista, men uppdaterade till Windows 7.

Om du högerklickar på dator i startmenyn och väljer egenskaper står det hur mycket minne och cpu som sitter i datorn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Om du högerklickar på dator i startmenyn och väljer egenskaper står det hur mycket minne och cpu som sitter i datorn. 

Får kolla närmare på det under dagen. Har fimpat den, och det tar numer år för den att starta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: datorn. 

Men jag vet att original har datorn 4 Gb ram. Jag köpte senare till extra, så den har 8. Processorn ligger på 2,64 Ghz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:

Får kolla närmare på det under dagen. Har fimpat den, och det tar numer år för den att starta.

Datorn räcker ju till. Försök att ordna en Windows 7 skriva. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: Vad som finns i burken har jag ingen koll på

kolla upp det då! 

För övrigt bör du köpa alla komponenter lösa nästa gång och bygga ihop sj, finns gott om guider för detta där ute! fördelarna är flera.. Främst priset, men garanti-tiderna för de komponenter som kostar mest brukar vara längre!  Givetvis innebär detta att du får felsöka problemen själv, komma fram till vad som strular.. Men det är ingen raketforskning! Det mesta får man hjälp med på forum! Glad  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Av ren lathet blir det att ta bilen till typ Elgiganten och köpa en färdig burk Ledsen

S3ON:

kolla upp det då! 

För övrigt bör du köpa alla komponenter lösa nästa gång och bygga ihop sj, finns gott om guider för detta där ute! fördelarna är flera.. Främst priset, men garanti-tiderna för de komponenter som kostar mest brukar vara längre!  Givetvis innebär detta att du får felsöka problemen själv, komma fram till vad som strular.. Men det är ingen raketforskning! Det mesta får man hjälp med på forum! Glad  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: Av ren lathet blir det att ta bilen till typ Elgiganten och köpa en färdig burk Ledsen

Tål inte att se sånt här, får tårar.. Ledsen

du kan för övrigt plocka ihop en dator och välja att butiken skall bygga ihop den åt dig innan de skickar iväg den.. Blir fortfarande billigare.. På elgigianten betalar du bara för märke... Typ HP, jävla pissgrejer de stoppar i sina burkar till ett överpris.


   
SvaraCitera

Gurksallad: Av ren lathet blir det att ta bilen till typ Elgiganten och köpa en färdig burk Ledsen

Köp en på Inet istället där kan man välja komponenter och sedan kan de bygga ihop den åt dig också.


   
SvaraCitera