Aviseringar
Rensa alla

Dags för lite vardagsfeministiskt arbete


Ämnesstartare

Dagens värdeladdade förolämpningar ger en bild av könsvärdet som är svårt att acceptera, och som få skulle skriva under på.

Våra förolämpningar visar att:
Vaginor är äckliga och falska
Att suga kuk är förnedring
Kuken är ett maktorgan (hehe)

Nästa gång ni känner att ert ordförråd tryter uppmanar jag er att istället säga:
Din jävla kuk. Slicka min fitta.

Pusshej


   
Citera

Fast jag tror förolämpningar bara är förolämpningar. Få tänker väl på vad ordet egentligen betyder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Få tänker väl på vad ordet egentligen betyder.

Exakt.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Din jävla kuk. Slicka min fitta.

[love]

brukar säga "som en kuk var han" lr "som en fitta var han" fast använder fitta oftare och slicka min fitta är för vulgärt, använder mig ej av såna förolämpningar!!!


   
SvaraCitera

kanske "slicka fitta" ist för "sug kuk"... men det blir ändå inte en förolämpning om man ska säga det till en kille, unless he's gay lixom.. och att vara leb är inte lika tabu som att vara bög, om man vill säga det till en tjej [cute] i detta fina samhälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

slicka min fitta är för vulgärt, använder mig ej av såna förolämpningar!!!

Du kan förkorta den, precis som "sug min kuk".
"Men slicka min"
Istället för
"Men suug min"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

men det blir ändå inte en förolämpning om man ska säga det till en kille, unless he's gay lixom..

"Sug min kuk" är väl inte någonting som syftar på att motparten är bög, snarare är den relevanta laddningen i begreppet "sug min maktpinne".


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

"Men suug min"

feeling all back in the hoods again.. har inte hört fula förortssvordomar på över ett halvår nu [love]

framtidstron lever:

"Sug min kuk" är väl inte någonting som syftar på att motparten är bög, snarare är den relevanta laddningen i begreppet "sug min maktpinne".

mm iofs, tack vare porren!!! pga alltid killarna som står upp o filmar tjejerna neråt o ba SUCK IT BITCH O TA SKITEN I MUNNEN SEN NÄR JA KOMMER!!!! *dask dask*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Vaginor är äckliga

men det är dom ju :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah, allt är så manligt idag


   
SvaraCitera

För att inte tala om alla de här halvskämten som alla drar hela tiden om att "Vad gör du utanför köket?[wink]" och "Gör mig en macka[wink]". Hur besvarar man sådant?
Blir så less på mina vänner ibland. I ena sekunden är det självklart att alla ska vara jämställda och i nästa stund är det okay att säga sådana saker. Behöver ett klyftigt och vasst svar som får dem att känna sig intryckta i könsroller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

mm iofs, tack vare porren!!!

Jag skulle snarare påstå att porrens vinkling vidmakthåller och vittnar om, precis som våra värdeladdade förolämpningar, en association till kvinnan och hennes kön som lägre stående. Eller kanske jag snarare ska uttrycka mig som så att associationen till det fula, falska och lägre stående är kvinnan och fittan.

Jag skulle inte säga att det är orsaken till värdena.
Men det förhindrar inte ett vardagsfeministiskt arbete att även verka på ett sådant plan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Behöver ett klyftigt och vasst svar som får dem att känna sig intryckta i könsroller.

Ja, jag ger dig ju det här!
"Men era jävla kukar. Slicka min fitta".
Det är perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt förolämpningsregister inkluderar vanligen inte könsord, måste jag börja eller räcker det att fortsätta som vanligt?

Webbitch:

Hur besvarar man sådant?

Tja, du kan ju påpeka att deras skämt är kränkande och dumma, om de råkar vara typen som inte vill göra sina vänner ledsna. Om inte så kanske du borde skaffa nya vänner.


   
SvaraCitera