Aviseringar
Rensa alla

Dags för lite vardagsfeministiskt arbete


I och för sig. Men behöver en random manlig könsroll att kasta tillbaka i ansiktet på dem. Typ "När du har reparerat bilen, älskling" eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

måste jag börja eller räcker det att fortsätta som vanligt?

Du har nog ord så det räcker i sådana situationer där de skulle vara användbara ändå. Då skulle jag råda dig att fortsätta som vanligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara tjejer i tråden. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

I och för sig. Men behöver en random manlig könsroll att kasta tillbaka i ansiktet på dem. Typ "När du har reparerat bilen, älskling" eller något.

Fast nu tenderar ju manliga könsroller att lyftas fram som positiva och mer värda än de kvinnliga, så det blir ju inte nedlåtande på samma sätt. Möjligen kan du påpeka att de verkligen inte behöver äta mer än de redan gör, om du inte har något emot att bidra till stigmatisering av tjockisar alltså.

framtidstron lever:

Då skulle jag råda dig att fortsätta som vanligt!

[party]


   
SvaraCitera

passaro:

Bara tjejer i tråden

Det är väl för att det bara är vi som märker det här, och ifrågasätter det. Karlar har ju ingen anledning att märka och ifrågasätta, eftersom det inte trycker ned dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Det är väl för att det bara är vi som märker det här, och ifrågasätter det. Karlar har ju ingen anledning att märka och ifrågasätta, eftersom det inte trycker ned dem.

Såvida de inte är homosexuella och inte gillar att bög används som synonym för dålig.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Möjligen kan du påpeka att de verkligen inte behöver äta mer än de redan gör, om du inte har något emot att bidra till stigmatisering av tjockisar alltså.

Vore i och för sig smidigt, men många jag känner är pinnsmala. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Det är väl för att det bara är vi som märker det här, och ifrågasätter det. Karlar har ju ingen anledning att märka och ifrågasätta, eftersom det inte trycker ned dem.

Trams. Bara för att man inte blir påverkad av det i första hand så behöver det inte betyda att man, per automatik inte lägger märke till det eller för den delen lägger någon vikt i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Vore i och för sig smidigt, men många jag känner är pinnsmala. :/

Tja, säg åt dem att de kan gå själva så att de får lite muskler då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Det är väl för att det bara är vi som märker det här, och ifrågasätter det.

Det tror jag inte på.
Tycker tjejer i minst lika stor utsträckning själva deltar i spektaklet. Har du aldrig i ditt liv kallat någon för fitta? Det har jag.


   
SvaraCitera

Nog för att det är bra att eftersträva normförändringar gällande makt @ sexualrelaterade grejer och synen på tjejer som visar sexualitet utåt, men för mig skulle det taga emot att använda "slicka min fitta" som förolämpning p.g.a. gängse normer, tyvärr.

Detta sannolikt delvis p.g.a. av att jag inte är "snygg", eller, jag passar inte in i utseendenormen, snarare, och tjejer som inte är gör det förväntas i princip sakna sexualitet ty kvinnan existerar för att tillfredställa mannen. (Notera min bittra sarkasm.)

Så upplever jag det, i alla fall. Det finns en acceptans i större grad för att män som inte stämmer in i skönhetsnormen har en sexualitet än att respektive kvinnor har det, ty alla kvinnor är och skall vara objekt för mäns lustar.

Det är drygt som fan, jag som kåt och ful tjej är lika mycket människa som en kåt och ful kille, men min kåthet ska vara skambelagd och ful och äcklig. Orka. Och orka att jag inte pallar göra något åt det.

passaro:

Trams. Bara för att man inte blir påverkad av det i första hand så behöver det inte betyda att man, per automatik inte lägger märke till det eller för den delen lägger någon vikt i det.

Däremot är det inte konstigt att de engagerade i diskussionen är kvinnor snarare än män, då män inte påverkas negativt i samma grad utav det som diskuteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller så slutar man kalla folk för könsorgan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder bara "kuk" (av de två) som ett skällsord [party] Har nog aldrig sagt "fitta" i den bemärkelsen.

cacti:

Så upplever jag det, i alla fall. Det finns en acceptans i större grad för att män som inte stämmer in i skönhetsnormen har en sexualitet än att respektive kvinnor har det, ty alla kvinnor är och skall vara objekt för mäns lustar.

Skall det försvinna så får man nog förbjuda porr. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cacti:

Däremot är det inte konstigt att de engagerade i diskussionen är kvinnor snarare än män, då män inte påverkas negativt i samma grad utav det som diskuteras.

Mycket möjligt - dock är det ingen speciellt hög nivå på diskussionen för att kunna avgöra utifrån denna tråd.

Vet inte hur allvarlig framtids var dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cacti:

men för mig skulle det taga emot att använda "slicka min fitta" som förolämpning p.g.a. gängse normer, tyvärr.

cacti:

Och orka att jag inte pallar göra något åt det.

mmmhm

cacti:

Så upplever jag det, i alla fall. Det finns en acceptans i större grad för att män som inte stämmer in i skönhetsnormen har en sexualitet än att respektive kvinnor har det, ty alla kvinnor är och skall vara objekt för mäns lustar.

Jag hatar att konstatera att du har rätt.

Det känns så löjligt att påpeka sådana saker som det du skrev. Det är konstigt. Kanske för att det är töntigt att vara en feministfitta.
En tjej som "vägrar acceptera rådande könsnormer" och dylikt känns ju inte så hippt att vara. Kanske för att man då inte är den kåta glada sköna tjej man ska va. Vem vet.


   
SvaraCitera