Aviseringar
Rensa alla

Dags för piano, änna!


Ämnesstartare

Hej hej, tänker köpa mig ett piano! Är inte duktig på något gällande piano och behöver hjälp.
[ops]

Är detta något att hänga i granen? - http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=7425&artno=189489 -

Sedan undrar jag om det är någon större skillnad på att ha 76 tangenter istället för 88 när man lär sig? Att om man lär sig spela på ett med färre tangenter så kan man fortfarande spela vad man vill på ett med 88.

More to come ..


   
Citera
Ämnesetiketter

WeeSC:

Jag tycker att detta paket med digitalpiano är väldigt prisvärt.

Varumärket har väldigt gott rykte, priset är väldigt lågt, kvalitén på ljudet är väldigt hög och kvalitén på klaviaturen är troligtvis tillräckligt hög, medan mängden övriga funktioner är ganska begränsad.

Jag tror att 76 pianotangenter räcker väl vid pianospelsträning och ganska väl vid de flesta övriga situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det räcker nog... Varför skulle det inte räcka? [rolleyes]
På ett digitalt piano borde du ju även kunna transponera ner/upp, så det är nog lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndersLkpg:

Jag tror att 76 pianotangenter räcker väl vid pianospelsträning och ganska väl vid de flesta övriga situationer.

Tack för svar 🙂 det duger alltså som nybörjarpiano? Jag menar att om man lär sig på 76 tangenter så kan man fortfarande lira dom låtar man kan på 88 tangenter utan att det blir helt rörigt! >.< Mitt logiska tänkande sviker just nu.


   
SvaraCitera

WeeSC:

Varsågod. [smile]

Ja, detta digitalpiano passar troligtvis väldigt väl för en nybörjare på pianospel, det är väldigt prisvärt, och du kommer att i framtiden väldigt lätt kunna anpassa ditt pianospel till ett piano med 88 tangenter. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera