Aviseringar
Rensa alla

Dagspressen tappar läsare


Ämnesstartare

Horrorshow:

Om man är två stycken, och den ena vill läsa sporten och den andra vill läsa ekonomidelen?

Då får den andra gott och väl läsa tidningen på sin laptop![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni raderade Acadis inlägg men låter samtidigt Kakaoxos och Rödingajävels trams om negrer och muslimer stå kvar. Vad fan är det för stil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får hem morgontidningen. För mig är det ett smidigare alternativ då jag inte kan ta med mig datorn på bussen, samt att jag är barnsligt förtjust i korsorden [blush].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Finns ju inget bättre än att sitta i morgonrock med en kopp kaffe och en papperstidning [no-no]

[love]


   
SvaraCitera

​länk

Nästan var tredje journalist är kommunist. De är inte jämtfördelade vilket betyder att en hel del tidningar lär ha uppemot hälften kommunister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Nästan var tredje journalist är kommunist. De är inte jämtfördelade vilket betyder att en hel del tidningar lär ha uppemot hälften kommunister.

lol, definiera gärna kommunism/kommunister.


   
SvaraCitera

Lethuc:

Kommer vi inom en snar framtid att få se betalningssystem för att komma åt dessa tidningar?

betalningen för websidan är annonsintäkter så länge inte hela sverige adblockar så är det lungt...

Lethuc:

Fria kommentarer

Lethuc:

Detta är ändå ot, så var vänlig och lägg ner.

??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, cut him some slack. Om han nu för en gångs skull startar en vettig tråd borde väl det uppmuntras? Finns gott om andra trådar att häckla honom i.

Lethuc:

1.Hur kommer det här påverka utbudet av tidningar på sikt?

De stora tidningarna kommer bli mindre och fler små, alternativa nyhetskällor kommer komma fram - samma utveckling som vi ser idag kommer fortsätta.

Lethuc:

2. Kommer vi inom en snar framtid att få se betalningssystem för att komma åt dessa tidningar?

Svårt att säga - beror på hur publiciststödet kommer fungera. Har ju varit lite tal om att ändra det mer än det redan är. Skulle dock inte förvåna mig, särskilt vad gäller borgerliga tidningar (dvs varenda jävla dagstidning i Sverige).
Dock tjänar de väl redan pengar på internetupplagorna? Med tanke på mängden reklam, särskilt i skvallerblaskorna, lär de ju göra det.

Lethuc:

3. Fria kommentarer

Att den stora dagspressen går bak och små nyhetskällor går fram är ett tveeggat svärd. Å ena sidan har den borgerliga pressen utan tvekan en politisk agenda som den driver rätt hårt, och att få nyheter från andra ställen kan vara väldigt bra. Å andra sidan är det sällan de medvetet faktiskt ljuger, utan bara vinklar. Bloggar, nättidningar och dylikt har ännu sämre verklighetskoll i många lägen - se bara NationellIdags artikel om den s.k. "gruppvåldtäkten" (som nu söder och ekeroth gjort bort sig om).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

1.Hur kommer det här påverka utbudet av tidningar på sikt?

Jag tror att trenden kommer fortsätta. Utbudet kommer minska med försäljningen.

Lethuc:

2. Kommer vi inom en snar framtid att få se betalningssystem för att komma åt dessa tidningar?

Möjligtvis att apparna till Iphone- och androidmobiler kommer kosta en slant (om de inte redan gör det), fast det tror jag inte är aktuellt. Eller att man fortsätter med en digital prenumeration för att få åtkomst till innehållet. Fast mainly tror jag att de får in pengar på reklamen.

Lethuc:

3. Fria kommentarer

Det skulle vara positivt att mindre informationskällor kan träda fram och ta plats. Blir lättare för läsaren att vara källkritisk ifall man har något annat att jämföra med. Då kan man lättare se vad som är vinklat och vad som faktiskt är objektiv fakta.

Att man slutar trycka upp massa tidningar är ett plus för miljön också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Journalisters politiska inställning är dock inte särskilt relevant för innehållet i tidningarna. Det är ju ägarna som bestämmer vad som ska skrivas i tidningarna, och dessa är på det stora hela blåa.
EDIT: Finner dock ett annat sätt att se på det hela. Om nu journalister, som ofta får se rätt mycket av världen under massa olika omständigheter, i större utsträckning är röda... Borde inte det då vara något som vänstern kan använda som argument?


   
SvaraCitera

Jag tror knappast att de blir röda som journalister, företagen anställer kommunister med flit.

Borgarna vill sprida kulturmarxism.


   
SvaraCitera