Aviseringar
Rensa alla

Dålig aktuell skolgång


Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Ok, utveckla

Beror på vad du vill jag ska utveckla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För allas info.
I sjuan fick jag diagnosen depression, vissa människor har känsligare att bli det än andra. Detta ledde till att jag drog mig undan, jag var redan blyg som barn och mina vänner tog ut sina agressioner(?) på mig, jag var konflikträdd och efter ett tag fick jag även diagnosen social fobi.
Detta gjorde att jag gick ur nian med noll betyg, pågrund av att jag mådde så sjukt dåligt.
Jag kom in på Estetiska Linjen, Bild på grund av mina estetiska intressen, kunnande och förmåga. Hade aldrig varit så lycklig i hela mitt liv innan.
Jag trivdes i klassen, och hela jag blev en ny människa.
Istället för depression fick jag grov beslutsångest och övriga ångestanfall, men mellan de stunderna är jag världens gladaste människa. Ett jävla ecstasy-fall kan man kunna tro att jag är. Éftersom jag fick så bra och många vänner så började jag jobba på min sociala sida istället och fick istället koncentrationssvårigheter.
Nu är jag ganska populär, för folk vet att jag är mig själv och tycker kanske det är lite häftigt med någon som struntar i regler och rutiner och lever efter sina känslor fullt ut (vilket egentligen inte alls är bra). Och nu ska jag gå om, nu kommer smashen rakt i ansiktet.

Jag har liksom två vägval just nu, det ena är att gå om ettan och troligen så småninom tappa kontakten med de som betyder mest för mig (that's what i do) och satsa på skolan (fast det kommer bli samma skit igen på grund av att min phykiska instabilitet stadigt står kvar) eller så hoppar jag av nu, get a low-payed-job, umgås med mina vänner, bor med min pojkvän kanske till och med. Liksom, jag det är inte så att jag satsar "lågt" men världen går ju ändå inte under. Jag är lugn nu, det märks, inte hysterisk längre... Fiskrensare i Norge? Jag lär ju tjäna mer än vad ni gör jävla samhällare.


   
SvaraCitera

buggen:

inns ju inga andra utbildningar

Pepparkaksgubbe:

folkhögskola

Och det bästa du kan göra nu när du känner dig såhär vilsen är att prata med studievägledaren på skolan. Det är hans/hennes jobb att veta vad du har för alternativ och så. [smile]


   
SvaraCitera

buggen:

Fiskrensare i Norge? Jag lär ju tjäna mer än vad ni gör jävla samhällare.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

buggen:

phykiska instabilitet

ta bort den, ligger till grund på problemet ju.


   
SvaraCitera

samma här,

typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

it suuuucks
letar efter en trollkarl som säger hokus pokus och hypnotyserart mig till ett jävla brighthead utan några emotional feelings at all och en vägledare som skär av ett finger varje gång jag inte gör som han säger, någon som säger när jag ska gå höger eller vänster, stanna upp eller fortsätta gå.


   
SvaraCitera

buggen:

En bugg i systemet, hör ni inte, vi som är så här vi platsar inte i dagens system?! [cry]

sluta whina och försök göra något åt saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

buggen:

Jag lär ju tjäna mer än vad ni gör jävla samhällare.

Huh? Som samhällare tjänar man inte mer än en "jävla estet". Men efter några år till av studier på högskola så.


   
SvaraCitera

buggen:

kompisarna är roliga

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Inget misslyckande att gå om, orka ta skiten på allvar, frivilligt = gå om du vill.


   
SvaraCitera

grattis, min frånvaro är typ 98 hahahahaHHAAH. Men på fredag kan jag fira en hel vecka i skolan, grattis till mig [bigcheers]


   
SvaraCitera

Jag har 38% frånvaro, studiebidrag får jag och har MVG i snittbetyg på en av sveriges svåraste gymnasieskolor 🙂

Frånvaro means nothing.
Koncentration means nothing.

Smarthet means everything.

Pluggar knappt, lyssnar ALDRIG på lektionen (inte för att jag vill vara nå jävla rebel eller nått utan för att jag inte kan koncentrera mig, för tråkigt)

Ändå är jag på topplistan så att säga i skolan när det gäller betyg.

Raise ur IQ! somehow...

Anyways, its good to be a Smart Slacker.


   
SvaraCitera

Sluta säg till han att ta sabbatsår eller att det finns "andra vägar än gymnasiet" eller att det inte är något fel med att hoppa av gymnasiet.

Sluta skönmåla verkligheten, klarar man det inte när man inte koncentrerar sig och har frånvaro så får man ta sig i kragen, vissa kan ha 50% frånvaro och aldrig lyssna på lektionerna och ha MVG+ och vissa failar totalt när dom missar en lektion, han får anpassa sig efter vart han faller in.

Livet kommer INTE vara enkelt utan ens gymnasieutbildning...
Kämpa dig iaf igenom gymnasiet annars blire problem.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera