Aviseringar
Rensa alla

Dålig andedräkt hjälp!


Ämnesstartare

Hej, jag har lidit av dålig andedräkt i cirka 4 år. Det är inte en sån där andedräkt som blir dålig när man inte borstat tänderna och så vidare utan det är svavelgaser. Det vet jag, det har jag varit medveten om ett bra tag. Använder Zinkoral som hjälper i 6 timmar. Riktigt bra men jag undrar om det inte finns något sett att ta bort det här permanent. Det är så fruktansvärt jobbigt att behöva ta 3 tabletter per dag för att kunna leva ett normalt liv. Jag vill bara kunna vakna på morgonen och kunna prata utan att vara rädd för att stå för nära någon som kan känna min dåliga andedräkt. Ush, jag lider verkligen av det här. En period tuggade jag ca 5 tuggummin per dag i 3 år innan jag upptäckte Zinkoral, men det är fortfarande jobbigt. Finns det ingen operation man kan genomföra? Någon som vet någonting? Och kom inte med några tips om tungskrapa för det är bara skrattretande. Och SB12 är bara skit.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

3 tabletter per dag är väl inget farligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öhm, dålig andedräkt beror väl på vad man äter? Ät rätt så släpper sig bajsandedräkten.
Vad har du för färg på tungan? Har du skåror på den? Mycket beläggning?
Tungan ska vara lätt rosaröd (ja ni vet, tungfärg) utan beläggning och utan skåror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

3 tabletter per dag är väl inget farligt?

Kanske inte att ta dem men det är dyrt och jobbigt att ta med dem överallt. Vill bara få bort det för alltid.


   
SvaraCitera

Kan nog bero på vad du äter, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hannajkl:

Öhm, dålig andedräkt beror väl på vad man äter? Ät rätt så släpper sig bajsandedräkten.
Vad har du för färg på tungan? Har du skåror på den? Mycket beläggning?
Tungan ska vara lätt rosaröd (ja ni vet, tungfärg) utan beläggning och utan skåror.

Nej jag äter normalt, har rosaröd färg också för den delen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

fruitpunch:

Kan nog bero på vad du äter, ja.

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livetenligt:

Nej jag äter normalt, har rosaröd färg också för den delen.

Hm, vettefan isåfall... Gå till en läkare? Beställ tid på vårdcentralen.


   
SvaraCitera

Livetenligt:

Nej

Hannajkl:

Beställ tid på vårdcentralen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FAAAAAAAAAAN[mad][cry]


   
SvaraCitera

Sluta dricka mjölk och äta mjölkprodukter.


   
SvaraCitera

Livetenligt:

Och kom inte med några tips om tungskrapa för det är bara skrattretande

gå över dina matvanor, du måste äta regelbundet, skippar du exempelvis frukost så uppstår gaserna lättare osv...


   
SvaraCitera

borsta tnderna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät spenat.


   
SvaraCitera

gå till en läkare?


   
SvaraCitera

Hannajkl:

Tungan ska vara lätt rosaröd (ja ni vet, tungfärg) utan beläggning och utan skåror.

Efter halva min tunga ungefär så ser det ut som att tungan är lite skadad längs mittenstrecket, sen så ser det ut som att huden flagnar lite runt "såret".
Har haft så så länge jag kan minnas, vad betyder det? [tard]


   
SvaraCitera